Plakát na koncerty

La suave melodia

Virtuozní vokálně - instrumentální hudba 16. a 17. století.

Neděle 28.07.2013 15:00 — Státní hrad Veveří, 664 71 Veverská Bítýška.

Program

Tarquinio Merula (1595 – 1665)Sonata seconda
Pietro Francesco Cavalli (1602 – 1676)Cantate Domino
Juan Bautista Cabanilles (1644 – 1712)Tiento de falsas
Giovanni Pierluigi da Palestrina (cca. 1525 – 1594)
   & Francesco Rognoni (po 1570 – po 1626)
Pulchra es amica mea
Giovanni Paolo Cima (cca. 1570 – 1622)Surge, amica mea
Juan Bautista Cabanilles (1644 – 1712)Pasacalle
Andrea Falconiero (cca. 1585 – 1656)La suave melodia
Dario Castello (cca. 1590 – cca. 1658)Exultate Deo
Johann Kaspar Kerll (1627 – cca. 1693)Batalla
Alessandro Grandi (1586 – 1630)O quam tu pulchra es
Fr. Arcangelo Crotti (†1606?)Congratulamini
Giacomo Carissimi (1605 – 1674)Veni dilecta mea

Ivana Šedová — zpěv

Sólový zpěv studovala na brněnské konzervatoři ve třídě prof. Anny Kratochvílové. Své pěvecké umění zdokonalila a teoretickými poznatky obohatila účastí na mezinárodních Mistrovských kurzech u Carla Bergonziho v italské Sieně a u Petra Schreiera ve slovenských Piešťanech. V posledním ročníku studií v Bratislavě debutovala na základě konkurzu v Národním divadle v Brně v roli Gildy v opeře G. Verdiho – Rigoletto. V roce 1993 poprvé hostovala v ND v Brně v roli Gildy v inscenaci Verdiho Rigoletta. V sezóně 1993–1994 byla sólistkou této opery. Během tohoto působení i několikaletého pozdějšího hostování se představila jako Zerlina v opeře W. A. Mozarta – Don Giovanni, v roli první i druhé žínky Dvořákově Rusalce a vystupovala také jako Fiordiligi v opeře W. A. Mozarta – Cosi fan tutte. Již v té době se věnovala vedle operní tvorby také tvorbě oratorní. Od roku 1994 působí též pedagogicky. Zúčastnila se několika kurzů staré hudby a společně se svým manželem Richardem Šedou účinkuje v souboru Capella Ornamentata.

Foto: Richard Šeda hraje na cink

Richard Šeda — cink

Po ukončení studia na konzervatoři se začal zajímat o historicky poučenou interpretaci staré hudby na zobcové flétny a později na cink. Své studium pak rozšířil na několika interpretačních kurzech v Praze a ve Francii u francouzské cinkenistky Judith Pacquier. Vystupuje v mnoha domácích i zahraničních seskupeních. Je spoluzakladatelem a hudebním dramaturgem regionálního barokního festivalu Dačické barokní dny. Pedagogicky je činný při ZUŠ v Dačicích a vyučuje na workshopech pro hráče na cinky. V roce 2007 založil vlastní soubor Capella Ornamentata, který se specializuje na hudbu 16. a 17. století převážně s komorním obsazením.

Vít Bébar — cembalino

Cembalista a stavitel cembal. Po absolvování Pražské konzervatoře v oboru klavír studoval cembalo na Týnské škole v Praze a na Universität für Musik Wien (prof. Gordon Murray). Účastnil se interpretačních kurzů, např. u Johna Tolla při Akademii für Alte Musik Dresden. Pedagogicky působil na Akademii staré hudby na ÚHV Masarykovy univerzity v Brně. S různými ansámbly spolupracoval na provádění velkých orchestrálních kompozic (Handelův Mesiáš, Juda Makabejský, Bachovy Janovy pašije, Vánoční oratorium, 5. Braniborský koncert a další) a na řadě komorních koncertů v ČR, Rakousku, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Švýcarsku aj. V současnosti se převážně věnuje stavbě klávesových nástrojů z období baroka a výzkumu v oblasti akustiky hudebních nástrojů.

Zpět