Plakát na koncerty

Cordes poétiques

Rozmanitá hudba 16.–17. století na nástroje loutnového typu. Celkem 69 strun připomene díla loutnových velikánů, jako byl Pilkington, Kapsperger a další.

Neděle 25.08.2013 15:00 — Státní hrad Veveří, 664 71 Veverská Bítýška.

Program

Giovanni Girolamo Kapsperger (1580 – 1651)Canario
Anonym 16. st.Drewries Accordes
Thomas Robinson (1588 – 1610)A Fantasie
Francis Pilkington (1570 – 1638)Echo For Two Lutes
Thomas Robinson (1588 – 1610)Queen Elisabeth good night
John Johnson (1545 – 1594)The Queen’s Treble
Anonym (sb. Robert Spencer)Sinfonia a solo di Arciliuto
Santiago de Murcia (1673 – 1739)Fandandgo
Nicola Matteis (1670 – cca. 1698)Suita in G
Giovanni Girolamo Kapsperger (1580 – 1651)Bergamasca
Gaspar Sanz (1640 – 1710)Canarios
Foto: Richard Závada a Marek Kubát

Infinitas

Richard Závada — loutna, theorba, barokní kytara
Marek Kubát — arciloutna, barokní kytara

Richard Závada

Richard Závada studoval na Akademii staré hudby při FF MU v Brně ve třídě Miloslava Študenta (2004–2009). V roce 2009 absolvoval stáž na Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Lyon ve třídě Eugena Ferrého (Francie). Zúčastnil se také řady interpretačních kurzů pod vedením zahraničních lektorů Briana Wrighta (Velká Británie), Dolores Costoyas (Argentina), Ariela Abramoviche (Španělsko) a Paula Beiera (Itálie).

Svoje hudební vzdělání začínal jako hráč na klasickou kytaru na ZUŠ Adamov u Miloslava Vávry a pokračoval soukromými hodinami u Jana Korgera (2003–2007). Na elektrickou kytaru u Oty Pinknera (2005–2008). V roce 2002–2003 docházel na soukromé hodiny zpěvu k Pavlovi Josífkovi a od roku 2005 k Haně Málkové. Od roku 2004 se věnuje hře na historické nástroje (šalmaje, dudy, nástroje loutnového typu, atd.).

Od roku 2006 je uměleckým vedoucím skupiny Bakchus, zabývající se interpretací středověké hudby, se kterou absolvoval několik set koncertů po velké části Evropy. V roce 1996 založil rockovou skupinu Kovlad, působil také ve skupině Rammstein revival Brno a hostoval v hudebních ansámblech Ghotic, Weytora, Ensemble Sarabanda, Housebroken Consort, Ensemble Musica Armonia, Westminster Opera (GB). Působil také v různých pěveckých sborech pod vedením Ivany Smolíkové, Alexandera Vacka a Lukáše Sotoláře. V roce 2006 se zúčastnil natáčení mužských sborů na CD a DVD pro americkou metalovou legendu Manowar.

Jako loutnista vystupuje sólově i jako hráč continua. Založil ansámbl Capella Antiqua Brunensis (od 2011), který se zabývá interpretací barokní hudby a rekonstrukcí barokních baletů a loutnové duo Infinitas (od 2012). Aktivně koncertuje v ČR i v zahraničí (Německo, Švýcarsko, Itálie, Francie, Rakousko, Dánsko, Slovensko, Slovinsko, Ukrajina). Účastní se také projektů soudobé hudby, např. opera La Dafne v Národním divadle Brno (2012). Příležitostně také pracuje pro film: Borgia (2011, 2012, 2013), Cyril a Metoděj (ČT 2012), Die Pilgerin (2013), reklama na Apericube (2013) a další.

Marek Kubát

Marek Kubát získal své první hudební zkušenosti v deseti letech, kdy se začal, jako samouk, seznamovat se hrou na kytaru. Později tento nástroj studoval na ZUŠ Tišnov u učitele Miroslava Ševčíka a dále soukromě u profesora pardubické konzervatoře Stanislava Juřici. Znalosti v oblasti jazzové kytary a harmonie získával lekcemi u mladého, ale velice vyzrálého jazzmena Viléma Spilky. Hru na loutnu vystudoval na Akademii staré hudby v Brně pod pedagogickým vedením Miloslava Študenta.

Od patnácti let se pohyboval na koncertním pódiu s kapelami různorodého zaměření (např. folkově zaměřený Malevil, jazz-rocková Ha-Kapela, jazzová Mañana, Czaldy-Waldy quartet hrající world music, atd.).

V současné době pravidelně vystupuje jako hráč basso continua s různými barokními ansámbly (Hof-musici, Ensemble Damian, The Czech Ensemble Baroque) a účastní se projektů skladatelů soudobé hudby (Dada Klementová — Večer tříkrálový 2008, Tomáš Hanzlík / Vít Zouhar — La Dafne 2011). Spolupracuje s ateliérem muzikálového herectví Jany Janěkové na JAMU v Brně. Od roku 1999 pedagogicky působí na ZUŠ Tišnov.

Zpět