— Cyklus koncertů staré hudby —
... aneb světem po stopách dona Quijota. Open-air akce; součástí programu workshop a dětský koutek.
Neděle 18. května 2014 15:00–18:00 — nádvoří Domu pánů z Kunštátu (Dům umění města Brna), Dominikánská 9, 602 00 Brno.
(V případě nepřízně počasí se akce koná v interiérech Domu pánů z Kunštátu.)
Mohlo by se zdát, že rytířské ideály dávno patří do zaprášených knih a přece už více než čtyři století je zde s námi don Quijote, rytíř smutné postavy a nenapravitelný snílek. Ač původem ze španělského kraje La Mancha zanechal svou stopu po celém světě, jako žádná jiná literární postava. Vydejte se tedy spolu s Hudebními lahůdkami za díly, která inspiroval — ze Španělska, říše, nad kterou slunce nezapadalo, se španělskými dobyvateli až do Nového světa a zase zpět do Evropy. Temperamentní hudba a tance barokního Španělska, milostné písně Francie, anglické masque a italská opera. V každém z nás přece dřímá malý kousek rytíře bez bázně a hany.
Alla Danza
Jitka Dofková — tanec
Societas Incognitorum
Jaroslava Dosedlová — tanec Lenka Horalová — tanec Hana Humpolíková — tanec Eva Jančíková — tanec Štěpánka Skalická — tanec
Eduard Tomaštík — zpěv
Bakchus
Yvetta Fendrichová — zpěv Kateřina Šujanová — zpěv Ondřej Múčka — zpěv Martin Šujan — zpěv
Richard Závada — dudy, šalmaj, barokní kytara, theorba
Capella Ornamentata
Radek Seidl — šalmaj, zpěv Vladimír Třebický — perkuse, zpěv Václav Polívka — housle, zpěv
Richard Šeda — cornetto
Tourdion
Radovan Vašina — cornetto Marek Columby — cornetto Gustavo Gargiulo — cornetto Pavel Novotný — sackbut Daniel Flek — sackbut Jan Klimeš — dulcian
Marta Kratochvílová — renesanční a barokní traverso
Mirka Holá — renesanční a barokní traverso |
Vladimír Řezáč — herec Andrea Široká — zpěv Jitka Rosypalová — zpěv Roman Hoza — zpěv Eva Kalová — housle Anna Vargová — viola da gamba Jan Čižmář — theorba, barokní kytara, vihuela Jakub Mitrík — theorba, barokní kytara Bára Hulcová — renesanční loutna Ondrej Olos — cembalo Anežka Šejnohová — dětský koutek Jan Čižmář — hudební příprava Patricie Částková — scénář |
— Literární texty kurzívou —
Alonso Lobo (1555 – 1617): Maria Magdalena à 6
Anonym (16. stol.): Quel farem del pobre Joan (Cancionero de Upsala, XXX)
Anonym (16. stol.): Falai meus ollos (Cancionero de Upsala, LIII)
Nicolas Gombert (cca. 1495 – cca. 1560): Dezilde al cavallero (Cancionero de Upsala, XLVI)
Francisco Guerrero (1528 – 1599): Sancta et Immaculata à 4
Christóbal de Morales (cca. 1500 – 1553): Regina Coeli à 6
Anonym (15. stol.): Rodrigo Martinez (Folia) (Cancionero de Palacio)
Galicijské dudy
Miguel de Cervantes Saavedra (cca. 1547 – 1616): Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha — výběr
Alonso Mudarra (cca. 1510 – 1580): Fantasía que contrahaze el arpa a la manera de Ludovico
Matteo Flecha (1481 – 1553), Miguel de Fuenllana (cca. 1500 – 1570): Si Amores me han de matar
Juan del Ençina (1468 – 1529): Pues que mi triste penar (Cancionero de Palacio)
Anonym (15. stol.): Donsella, non preguntéis (Cancionero de Palacio)
Gaspar Sanz (1640 – 1710): Folia
Lope de Vega (1562 – 1635): To není láska, to je trápení
Matías Juan de Veana (1654 – 1705): Solo al Santísimo
Anonym: No ha may flandes
Anonym: El Gallinasito, Baile de Arequipa (Biblioteca Nacional del Perú, ms. D9950)
Anonym: Tonada El Diamante (Códice Trujillo del Perú o Martínez Compañón, Tomo II, cca. 1782 – 1785)
Anonym: Bolivijská lidová
Cyrano de Bergerac (1619 – 1655): Dopisy
Étienne Moulinié (1599 – 1676): Paisible et ténébreuse nuit
Michel Lambert (1610 – 1696): Par mes chants
Étienne Moulinié (1599 – 1676): Puis que Doris
Jean-Baptiste de Lully (1632 – 1687): Passacaille z opery Armide
François de Chancy (1600 – 1656): Autrefois nos trompeuses voix
Jean le Houx (1515 – 1616): Láhev je pancíř
Marin Marais (1656 – 1728): Les Folies d’Espagne
Molière (Jean-Baptiste Poquelin, 1622 – 1673): Verše milostné
Joseph Bodin de Boismortier (1689 – 1755): Don Quichotte chez la duchesse
Marche — Choeur — Menuet — Tambourin
Miguel de Cervantes Saavedra (cca. 1547 – 1616): Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha — výběr
Joseph Bodin de Boismortier (1689 – 1755): Don Quichotte chez la duchesse
Air pour le désenchantement — Gavotte —
Air Montesino / Choeur de Démons — Marche — Air Une Japonnoise — Chaconne
John Wilbye (1574 – 1638): Cease sorrows now
John Farmer (cca. 1570 – cca. 1601): Fair Phyllis I saw
John Bennet (cca. 1575 – po 1614): Weep, o mine eyes
Thomas Morley (1557/58 – 1602): I love, alas I love thee
Anonym: Pakington’s Pownde (Folia) (Fitzwilliam Virginal Book)
Miguel de Cervantes Saavedra (cca. 1547 – 1616): Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha — výběr
Matthew Locke (cca. 1621 – 1677): Five-part tthings for His Majestys Sagbutts and Cornetts (1661?)
Thomas D’Urfey (1653 – 1723): The Comical History of Don Quixote — výběr
Henry Purcell (1659 – 1695): The Comical History of Don Quixote
Sing all ye muses
Royal flute consort
Thomas D’Urfey (1653 – 1723): The Comical History of Don Quixote — výběr
Henry Purcell (1659 – 1695): The Comical History of Don Quixote
Let the Dreadful Engines
Thomas D’Urfey (1653 – 1723): The Comical History of Don Quixote — výběr
Henry Purcell (1659 – 1695): The Comical History of Don Quixote
Genius of England
Gottfried August Bürger (1747 – 1794): Rytíř a jeho milá
Antonio Vivaldi (1678 – 1741): Sonata a tre, op. 1 no. 12, La Folia
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767): Don Quichotte auf der Hochzeit des Comacho
La reveille de Quixotte — Le Galop de Rosinante
Miguel de Cervantes Saavedra (cca. 1547 – 1616): Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha — výběr
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767): Don Quichotte auf der Hochzeit des Comacho
Son attaque ver Moulens a Vent — La Couche de Quixotte
Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788): 12 Variationen auf die Folie d’Espagne
Rudyard Kipling (1865 – 1936): Staronové rytířství
Skotské dudy
Akce se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Brna.
Děkujeme výrobci cembal Vítu Bébarovi za laskavé zapůjčení a ladění nástrojů.