Masterclass: Art of the Song

Evelyn Tubb (UK/CH) & Michael Fields (USA/UK)
22.–24. 11. 2014 (So–Út) — Konzervatoř Brno & Dům pánů z Kunštátu, Brno.

Toto jsou obecné informace a pozvánka na masterclass. Příbuzné stránky:
 ►► Harmonogram, seznam účastníků.
 ►► Registrační formulář pro účastníky, kompletní ceník.
 ►► Koncert lektorů „Ayres & Arie“, 21. 11. 2014 v 19:30.

O masterclass

V rámci výjimečné hudebně-vzdělávací akce s názvem „Art of the Song“ (umění písně) se představí dva významní zahraniční hosté. Evelyn Tubb, britská zpěvačka a specialistka na starou hudbu, bude společně s americkým loutnistou Michaelem Fieldsem sdílet své bohaté zkušenosti se zájemci z řad profesionálů i studentů. Při minulých masterclass byli všichni zúčastnění nadšeni, styl výuky Evelyn Tubb byl pro mnohé novým objevem. Video z loňské masterclass a koncertu můžete zhlédnout zde:

O videu:

Účastníci

Oficiálním jazykem masterclass je angličtina, na místě však bude vždy k dispozici tlumočník. Počet aktivních účastníků bude omezen.

Repertoár

Masterclass je primárně zaměřena na hudbu renesance, baroka a klasicismu. Je ale možné přijít s jakýmkoliv jiným repertoárem, se kterým se účastník cítí pohodlně, „od středověku po Beatles“. Pro práci v masterclass doporučujeme znalost studované skladby zpaměti.

Rozvrh hodin, místo konání

Pátek
21. 11. 2014
19:30 Koncert lektorů
Ayres & Arie
Dům pánů z Kunštátu,
Dominikánská 9,
602 00 Brno
Sobota
22. 11. 2014
10:00–13:00
&
14:30–18:00
Masterclass
„Art of the Song“
Konzervatoř Brno,
třída Kapitána Jaroše 45,
602 00 Brno
Neděle
23. 11. 2014
Pondělí
24. 11. 2014
Dům pánů z Kunštátu,
Dominikánská 9,
602 00 Brno

Časy jsou předběžné, přesný harmonogram bude účastníkům oznámen před začátkem výuky.

Vřele doporučujeme také navštívit koncert obou lektorů s programem Ayres & Arie“.

Jak se přihlásit

Účastnický poplatek

Pasivní účast 150 Kč
  – s lekcí na zkoušku s Evelyn Tubb, 10 minut 400 Kč
Zpěv — 2 sólové lekce s Evelyn Tubb, 20+30 minut 1450–2150 Kč
Cena se odvíjí od výběru termínů Vašich lekcí.
Loutna, případně jiný nástroj — sólová lekce s Michaelem Fieldsem, 45 minut 900 Kč
Doprovod, který nemá sólovou lekci platí pouze poplatek za pasivního účastníka.
Ansámbl — 1 ansámblová lekce s Evelyn Tubb nebo Michaelem Fieldsem od 1200 Kč
Ansámblová lekce s Evelyn Tubb v délce 30 minut a s Michaelem Fieldsem 45 minut.
Konečná cena záleží na celikosti ansámblu a zahrnuje pasivní účast pro všechny jeho členy.

Na požádání může být účastníkům vystaven příjmový pokladní doklad, faktura nebo jiné potvrzení pro finanční úřad, zaměstnavatele nebo jiné potřeby.

Stipendium

Pro potřebné nabízíme omezený počet míst se slevou na účastnickém poplatku.

Ubytování

Pro omezený počet účastníků můžeme zprostředkovat cenově zvýhodněného ubytování v Hotelu Amphone, který se nachází v bezprostřední blízkosti místa konání masterclass.

Závěr

Prosíme přepošlete tyto informace těm, kteří by o ně mohli mít zájem. Těšíme se na Vás!


Vyučující

Evelyn Tubb

Evelyn Tubb má s hudbou dlouhodobý láskyplný vztah, jež se díky mnoha inspiračním zdrojům splétá do života plného stimulujících podnětů s dalšími lákavými možnostmi na obzoru. Interpretace je její největší láskou a projevuje se v mnoha formách. Evelyn Tubb se řadu let věnovala práci ve vokálním ansámblu, především s The Consort of Musicke. Vystupovala po celém světě a nahrála řadu vynikajících nahrávek. Její sólová kariéra je unikátní díky blízké spolupráci s Michaelem Fieldsem, Anthony Rooleym, Emmou Kirkby a dalšími vynikajícími hudebníky, se kterými vytváří netradiční recitály přinášející neznámá mistrovská díla interpretovaná Evelyn s vytříbeným citem pro přednes a bohatou rozmanitostí v barvě hlasu. Evelyn Tubb zajímá hudební drama ve všech jeho podobách a interpretuje díla od Hildegardy von Bingen (Ordo Virtutum), přes barokní operu až po skladby Petera Maxwell-Daviese a Davida Bedforda.

Své rozsáhlé zkušenosti využívá při pedagogické činnosti. Je profesorkou zpěvu a mezinárodně uznávanou specialistkou institutu staré hudby Schola Cantorum ve švýcarském Baselu. Rovněž je vyhledávaným zdrojem inspirace na workshopech a letních kurzech na řadě míst celého světa. V nedávných letech učila v Nizozemí, USA, Německu, Finsku, Lotyšsku, Velké Británii a Japonsku.

Michael Fields

Michael Fields se narodil na Havaji, kde se mu vtiskly do paměti písně surfu a rytmy ukulele. Svou hudební kariéru začal v oblasti folku, rocku a jazzu v Kalifornii a Austrálii, zájem o starou hudbu jej přivedl v roce 1974 do Anglie, kde studoval hru na klasickou kytaru a loutnu. Díky povolání hudebníka, dirigenta a učitele již procestoval celý svět. Michael Fields je hudebním ředitelem festivalu staré hudby Sastamala Gregoriana ve Finsku, který je považován za přední hudební festival v zemi. Jeho videonahrávka Vivaldiho loutnového koncertu patří na YouTube k velmi populárním.

Michael Fields a sopranistka Evelyn Tubb se setkali v době studií a od té doby je spojuje plodné partnerství při prozkoumávání hudby od lidových písní až po jejich vlastní skladby. Jejich spolupráce si našla posluchače a následovníky od Japonska, přes Austrálii až po Evropu. Recenzenti vyzdvihují „absolutní souznění hlasu a nástroje“, kterého dvojice dosáhla. Společně vystupují, nahrávají a vyučují po celém světě.


Reference

Zde několik komentářů účastníků minulých masterclass.

Zpětně mohu říci, že kurzy mají smysl zejména tehdy, když se člověk účastní celého kurzu, tedy i pasivně. A to je asi potřeba ještě více zdůraznit všem potencionálním zájemcům. Pokud někdo přišel jen na svoji lekci, tak se strašně ochudil. Spousta věcí mi došla právě při poslechu ostatních frekventantů.

Evelyn nejen svým přístupem na masterclass, ale i svým koncertem nás všechny přesvědčila o tom, jak je důležitý přednes, interpretace. Mám pocit, že se často zapomíná se na to, že zpěvákovi musí být hlavně rozumět a musí něco sdělit. A přesvědčila nás hlavně o tom při práci s operními zpěváky, kterým ukázala, jak zpívat starou hudbu i s velkým hlasem, a že to jde.

Zuzana Veverková


Setkal jsem se s obrovskými osobnostmi hudebního světa, které patří mezi nejpovolanější pro předávání zkušeností ve svém oboru. Teoretická i neuvěřitelná praktická znalost interpretace skladeb, které se na kurzech objevily a k tomu poznatky obohacující (především) pěvce technicky i osobnostně byly nepopiratelným důkazem kvality lekcí. Ačkoliv byly kurzy primárně zaměřeny na starou hudbu, na své si přišel i návštěvník nakloněný jiným hudebním stylům. Už samotný náhled a přístup Evelyn a Michaela ke skladbám musel být inspirativní pro každého aktivního umělce.

Přidanou hodnotou, které si velmi vážím, byla pokora a úcta nejen k provozované hudbě, ale také ke každému účastníkovi kurzů, což nebývá u hvězd velikosti Evelyn Tubb a Michaela Fieldse běžné. Velké uznání patří také pořadatelům, díky nimž všechno probíhalo v naprosto klidné a pohodové atmosféře.

Roman Hoza


Mé očekávání se vrchovatě naplnilo. Byl jsem jednak mile překvapen úrovní zpěváků, kteří se na kurzy přihlásili, ale hlavně jsem byl nadšen ze způsobu, jakým Evelyn pracuje. Mít možnost pozorovat takovou smršť pozitivní energie, neotřelé a překvapující pedagogické postupy, spolu s velikou odborností podloženou dlouholetými zkušenostmi, to je opravdu výjimečný zážitek, který se naskytne velmi zřídka. Největším překvapením pro mě bylo, když jsem se vrátil zpátky k dětem, které učím a zjistil jsem, že i můj způsob výuky se změnil k lepšímu! Tedy nejen, že jsem si prohloubil znalost staré hudby, setkal se z bezprostřední blízkosti s nejmodernějším přístupem k její interpretaci, užil si v pondělí večer koncert, při kterém mi nejednou běhal slastí mráz po zádech, ale dokonce mě to obohatilo i v přístupu ke svým vlastním žákům.

Milan Duspiva


Zajisté bylo skvělé, že koncert Evelyn Tubb a Michaela Fieldse byl přímo napojený na kurzy a ve stejných dnech, protože tak bylo vytěženo z jejich návštěvy a „poslání“ nejvíce. Bylo to pro mne moc přínosné, po absolvování hodin ještě vidět a především slyšet, jak to nakonec může vypadat. Dobré taky bylo, že se v hodinách zapojoval i Michael Fields se svými nápady a názory, práce tak byla dynamičtější. Netřeba rozvádět jak inspirativními a energickými osobnostmi oba jsou, paní Evelyn vždy výborně zachytila, co který konkrétní zpěvák/zpěvačka/skladba potřebuje.

Aneta Bendová


Byť jsem se zúčastnila jen pasivně, bylo to pro mne poučné. Dodalo mi to odvahu se příště přihlásit jako aktivní účastnice a zažít kontakt s Evelyn na vlastní kůži. Byla velmi charismatická a práce s ní jistě velmi intenzivní. Těším se na příští rok.

Anežka Mišoňová


Hudební lahůdky, o.s., www.hudebnilahudky.cz, IČ: 22719458
kontakt@hudebnilahudky.cz, tel: +420 606 222 416 (Jan Čižmář)

Masterclass a koncert se uskutečňují za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Brna.
Děkujeme hotelu Amphone za pohostinnost.

Logo Ministerstva kultury Logo Statutárního města Brna Logo Hotelu Amphone