Canti d’Amore

Koncert studentů oboru historická interpretace na Janáčkově akademii múzických umění v Brně.

Neděle 19. července 2015 15:00 — Anglický trakt, Hrad Veveří, 664 71 Veverská Bítýška, Česká republika.

Program

Claudio Monteverdi (1567 – 1643)Damigella tutta bella
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)Disprezzata Regina
Girolamo Frescobaldi (1613 – 1643)Di licori
Giulio Caccini (1551 – 1618)Amarilli mia bella
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)Canzonetta del Valetto
Giovanni Girolamo Kapsberger (1581 – 1650)Toccata Arpeggiata
Sébastien Le Camus (cca. 1610 – 1677)Laissez durer la nuit
Que ta voix divine
Amour cruel, amour
John Dowland (1562 – 1625)Come again
Can she excuse my wrongs
Gaspar Sanz (1640 – 1710)Canarios
Giulio Caccini (1551 – 1618)Amor ch’attendi
Alessandro Piccinini (1566 – 1638)Ciaccona
Claudio Monteverdi (1567 – 1643)Pur ti miro

Barbora Šancová

Foto: Barbora Šancová

Barbora Šancová (mezzosoprán) se od dětství věnovala zpěvu v dětském a gymnaziálním sboru a hře na klavír na ZUŠ Alfréda Radoka ve Valašském Meziříčí. Po ukončení magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně v oboru Francouzský jazyk a literatura úspěšně vykonala konkurz nejprve do Brněnského akademického sboru a poté do operního sboru (2009) Národního divadla Brno pod vedením prof. Josefa Pančíka. Zde kromě sborových partů nastudovala i sólové role, například Kate Pinkerton v Pucciniho Madama Butterfly, druhou dívku ve Figarově svatbě W. A. Mozarta a sólo pro alt ve scénickém provedení oratoria Die Schöpfung Josepha Haydna. V roce 2010 vykonala konkurz do souboru Collegium 1704 pod vedením vynikajícího dirigenta a uznávaného interpreta staré hudby Václava Lukse. V pěveckém umění se dále zdokonalovala na mistrovských kurzech u doc. Marty Beňačkové (Brno 2010), Marca Beaslyho (Slavkov 2015), Valérie Gabail (2015) a kontratenora Steva Wächtera (Olomouc 2015). V současné době prohlubuje své vzdělání v oboru historický zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně ve třídě Ireny Troupové. Je členkou komorního seskupení Collegium Moraviensis zaměřeného na barokní repertoár a hru na dobové nástroje.

Foto: Kateřina Alexandra Šťastná

Kateřina Alexandra Šťastná

Kateřina Alexandra Šťastná studovala klasický zpěv a hru na klavír na Konzervatoři Jana Deyla, kde v roce 2007 úspěšně maturovala a v roce 2009 též studium zakončila absolutoriem. V roce 2006 započaly její pěvecké lekce u profesora Pražské konzervatoře a odborníka na starou hudbu, Jiřího Kotouče. Mezi léty 2010 až 2013 pokračovala ve studiu na Akademii staré hudby při Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně ve třídě Mgr. Ireny Troupové, uznávané interpretky staré hudby a hudby 20. a 21. století. Mezi léty 2013 až 2015 se věnovala magisterskému studiu oboru Hudební věda při UHV FF MU v Brně, jež s úspěchem dokončila. V roce 2014 zahájila své studium nově otevřeného magisterského oboru Historická interpretace – Historický zpěv na HF JAMU v Brně.

Kateřina Alexandra Šťastná je také laureátkou několika celostátních a mezinárodních soutěží. V květnu 2005 získala třetí cenu na 25. ročníku Duškovy pěvecké soutěže v kategorii A. V říjnu 2006 na Pěvecké soutěži Bohuslava Martinů obdržela rovněž třetí cenu. V roce 2007 se v Mezinárodní soutěži nevidomých a slabozrakých hudebních interpretů a skladatelů umístila na druhém místě. V srpnu 2013 se účastnila pěvecké soutěže v rámci festivalu Ad honorem Mozart, kde jí porota udělila cenu za interpretaci české písně 18. století.

Absolvovala též celou řadu mistrovských kurzů a interpretačních seminářů. V březnu 2006 to byl XII. ročník Mistrovských pěveckých kurzů Antonína Dvořáka v Karlových Varech (N. Hillebrant, J. Kotouč, P. Dvorský, M. Blahušiaková). Dále to byly mistrovské kurzy A. Carangela, pěvecké semináře v rámci Ad honorem Mozart (T. Krause, Z. Kloubová), v roce 2014 pak školení u E. Tubb, P. Olecha a J. Christensena.

Při své koncertní činnosti měla možnost spolupracovat se Západočeskou filharmonií, orchestrem FOK a dirigenty jako P. Vronský, M. Roháč a další.

Kateřina Alexandra se věnuje především koncertní činnosti. Je ji možno slýchat na pravidelných koncertech duchovní hudby v chrámu sv. Mikuláše na Malé straně. Její charakteristický, temně zabarvený hlas skvěle vyhovuje repertoáru od raného baroka až po skladby moderní. Hodí se jak pro altové party händlovského a bachovského typu, tak i pro intimní svět písňové literatury i oratorní, operní a kantátové tvorby. Své pěvecké umění měla možnost prezentovat nejen doma, ale též na koncertech v Itálii, Belgii a Polsku.

Foto: Richard Závada

Richard Závada

Richard Závada studoval loutnu na Akademii staré hudby při FF MU v Brně ve třídě Miloslava Študenta (2004–2009), na Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Lyon ve třídě Eugena Ferrého (Francie, 2009) a od roku 2014 je student Janáčkovy akademie múzických umění v Brně ve třídě Jana Čižmáře. Zúčastnil se také řady interpretačních kurzů pod vedením zahraničních lektorů Dolores Costoyas (Argentina), Ariela Abramoviche (Španělsko), Paula Beiera (Itálie), Rolfa Lislevanda (Norsko) a Briana Wrighta (Velká Británie).

Svoje hudební vzdělání začínal jako hráč na klasickou kytaru na ZUŠ Adamov u Miloslava Vávry a pokračoval soukromými hodinami u Jana Korgera (2003–2007). Na elektrickou kytaru u Oty Pinknera (2005–2008). V roce 2002–2003 docházel na soukromé hodiny zpěvu k Pavlovi Josífkovi a od roku 2005 k Haně Málkové. Od roku 2004 se věnuje hře na historické nástroje (šalmaje, dudy, nástroje loutnového typu, …).

Od roku 2006 je uměleckým vedoucím skupiny Bakchus, zabývající se interpretací středověké hudby, se kterou absolvoval několik set koncertů po velké části Evropy a v Japonsku.

V roce 1996 založil rockovou skupinu Kovlad, působil také ve skupině Rammstein revival Brno a hostoval v hudebních ansámblech Ghotic, Weytora, Ensemble Sarabanda, Housebroken Consort, Ensemble Musica Armonia, Westminster Opera (GB). Působil také v různých pěveckých sborech pod vedením Ivany Smolíkové, Alexandera Vacka a Lukáše Sotoláře. V roce 2006 se zúčastnil natáčení mužských sborů na CD a DVD pro americkou metalovou legendu Manowar.

Jako loutnista vystupuje sólově i jako hráč continua. Založil ansámbl Capella Antiqua Brunensis (od 2011), který se zabývá interpretací barokní hudby a rekonstrukcí barokních baletů a loutnové duo Infinitas s Markem Kubátem (od 2012). Aktivně koncertuje v ČR i v zahraničí (Německo, Švýcarsko, Itálie, Francie, Rakousko, Dánsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Ukrajina, Polsko, Japonsko).

Vystupuje v divadlech v orchestru i na jevišti, např. La Dafne a Don Giovanni v Národním divadle Brno, Dido and Aeneas (Chateau de Panloy – Francie 2013), Draci noci a spol. – Divadlo v Celetné a Zkrocení zlé ženy – Divadlo na Vinohradech, natočení hudby k představení Tvrz (Komedie husitská) – Divadlo Bolka Polívky. Příležitostně také pracuje pro film a rozhlas – Borgia (2011, 2012, 2013), Cyril a Metoděj (ČT 2012), Die Pilgerin (2013), Martinovo tajemství (2014), Loutkáři (2015), The Musketeers (BBC 2015), reklama na Apericube (2013), scénická hudba do hry David a Bat-šeba od Torgny Lindgrena (Český rozhlas 2014) a další.


Děkujeme

Koncert se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Jihomoravského kraje a statutárního města Brna.

Logo Ministerstva kultury Logo Jihomoravského kraje Logo Statutárního města Brna