From intabulation to figured bass

The development of early continuo practices with special focus on Frescobaldi’s time — Přednáška — Martin Lubenow (Mvsiche Varie).

Pondělí 25. dubna 2016 10:00–12:00 — HF JAMU v Brně, místnost 330, Komenského náměstí 6, 602 00 Brno, Česká republika.

Přednáška se koná v rámci projektu „Utváření hudebních stylů v 17. století – kulturní vývoj přes hranice“

Projekt „Utváření hudebních stylů v 17. století – kulturní vývoj přes hranice“
So 23.04.2016
17:00
KoncertMvsiche Varie
Symphoniae Sacrae in stilo moderno e grave
Kostel sv. Josefa,
Josefská 1, Brno
250 Kč
150 Kč
90 Kč
Ne 24.04.2016
17:00
KoncertMvsiche Varie
Symphoniae Sacrae in stilo moderno e grave
Kostel Nanebevzetí Panny Marie,
Velké náměstí 40, Hradec Králové
200 Kč
120 Kč
Po 25.04.2016
10:00 – 12:00
Přednáška (v angličtině) — Martin Lubenow
From intabulation to figured bass
HF JAMU v Brně,
Komenského náměstí 6, Brno
Vstup
zdarma
Canzona prima detta la Bonvisia 

In partitura il primo libro delle Canzoni 
a una, due, tre, e quattro voci.
Per sonare con ogni sorte di Stromenti 
[…] del Sig. Girolamo Frescobaldi. 

In Roma. Apresso Paolo Masotti. 
M.DC.XXVIII.
Frescobaldi: Canzona prima detta la Bonvisia. (Canzoni, Roma 1628, Partitura, pag. 4)
David Petersen: IV Sonata 

Speelstukken samengestelt door David Petersen 
Dese stukken werden gespeelt met en viool en bas continuo. Waar bij 
gevoegt kan werden een theorbe, of viool dagamba.

Amsterdam 1683, pag. 12 [GB–DRc / Durham Cathedral Library].
Petersen: IV Sonata. (Speelstukken, Amsterdam 1683, pag. 12)

Martin Lubenow.

Martin Lubenow

Martin Lubenow studoval hudbu v oboru hra na trubku, cink a hudební teorie na vysoké hudební škole Köln, také cembalo na Folkwang-Hochschule v Essenu/Duisburgu a cink na Schola Cantorum Basiliensis v Basileji. Vedle své činnosti hráče na cink a hráče continua vyučoval od roku 1995 do roku 2013 předmět „historická hudební teorie“ na vysoké hudební škole v Trossingenu, kde se v roce 2008 stal profesorem. Je také hudebním vydavatelem a vyučuje na četných kurzech staré hudby. Zvláštní pozornost věnuje hudbě 17. století.

Jako varhaník a hráč na cink se podílel na četných rozhlasových a CD nahrávkách, na domácích i zahraničních koncertech. Také koncerty s vlastním souborem Mvsiche Varie ho provedly celou Evropou.

Intenzivní studium původních zdrojů a s tím související hledání neznámých autorů a děl ho vedlo k založení hudebního vydavatelství Mvsiche Varie, které se zabývají především hudbou 17. století. Repertoár vydavatelství zahrnuje více než 250 různých titulů. Jedním z cílů publikační činnosti je rekonstrukce a doplnění ne zcela dochovaných děl 16. až 18. století.


Děkujeme

Přednáška se koná za finanční podpory Česko-německého fondu budoucnosti.

Logo Česko-německého fondu budoucnosti