— Cyklus koncertů staré hudby —
Kurs 1 | Kurs 2 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kde | Zámek Bučovice | Zámek Kunín | ||||
Kdy Harmonogram |
St 27. 7. 2016, 15:00 do Po 1. 8. 2016, 09:00 |
Po 1. 8. 2016, 15:00 do So 6. 8. 2016, 09:00 | ||||
Základní balíček včetně plné penze |
5880 Kč (ca. 233 €) | 5880 Kč (ca. 233 €) | ||||
11760 Kč (ca. 464 €) | ||||||
Kurs DVPP včetně plné penze |
Nenabízí se samostatně | 11600 Kč (ca. 457 €) | ||||
16340 Kč (ca. 643 €) | ||||||
Cena zahrnuje kursovné, ubytování a plnou penzi. | ||||||
Skupinová výuka | Ansámbl:
Všichni lektoři
(Kurs 1+2) Improvizace: Davide Monti (Kurs 2) | |||||
Individuální výuka v oborech | Historická gestika:
Laila Cathleen Neuman
(Kurs 2) Sólový zpěv: Laila Cathleen Neuman (Kurs 2) Zobcová flétna: Bolette Roed (Kurs 1+2) Zobcová flétna: Suzanne van der Helm (Kurs 1) Traverso: Marta Kratochvílová (Kurs 1+2) Housle: Martyna Pastuszka (Kurs 2) Housle: Davide Monti (Kurs 2) Viola da gamba: Petr Wagner (Kurs 1, od 28.07.) Cembalo (+ b.c.): Aline Zylberajch (Kurs 1, 26.07.–30.07.) Cembalo (+ b.c.): Barbara Maria Willi (Kurs 1+2) Varhany (+ b.c.): Barbara Maria Willi (Kurs 2) Harfa (+ b.c.): Maria Christina Cleary (Kurs 2) Loutny ad. (+ b.c.): Cristián Gutiérrez (Kurs 1+2) Loutny ad. (+ b.c.): Jan Čižmář (Kurs 1+2) | |||||
Uzávěrka přihlášek |
|
Kurs je určen pro aktivní účastníky z řad profesionálů, studentů specializovaných hudebních škol i zkušenějších amatérů s předchozími zkušenostmi se starou hudbou. Aktivní účast je možná také pro hráče na moderní nástroje s vážným zájmem o hudbu starších stylových období (viz popis jednotlivých oborů). Vhodná je také pro učitele základních a středních škol, kteří mohou absolvovat kurs upravený dle požadavků akreditace DVPP MŠMT pro získání diplomu.
Pasivní účast je vhodná pro kohokoliv, kdo se zajímá o barokní a renesanční hudbu a její provozovací praxi. Pasivní účastník může sledovat výuku v libovolných třídách a má vstup na koncerty a přednášky zdarma.
Zámek 1,
68501 Bučovice,
Česká republika
Výuka bude probíhat v prostorách
zámku Bučovice
.
Jde o unikátní stavbu v italském pozdně renesančním (manýristickém) stylu (1575–1585)
s pavlačovým arkádovým nádvořím, nově rekonstruovanou plně funkční kašnou z roku 1635
a s reliéfy a malbami m.j. s hudební tématikou.
Ubytování je zajištěno
v Hotelu Arkáda
(náměstí Svobody 32, 68501 Bučovice) vzdáleném pouhých 100 m od zámku. Jedná se o kvalitní
ubytování ve 2lůžkových pokojích se sociálním zařízením. Bude-li to jen trochu možné, budeme
se snažit vyjít vstříc požadavkům při obsazování pokojů.
Stravování: Snídaně jsou zajištěny přímo v restauraci Hotelu Arkáda, obědy a večeře v Kavárně na zámku (restaurace Litovel).
Pokud si nepřejete využít nabídky ubytování a stravy, cena bude patřičně snížena. Její přesná výše se zobrazí po vyplnění registračního formuláře.
Kunín 1,
74253 Kunín,
Česká republika
Výuka bude probíhat ve stylovém prostředí barokního
zámku Kunín
(„malý moravský Mirabell“, 1726–1734) a
v kostele Povýšení svatého Kříže
(1810–1811), který je se zámkem propojen krytým dřevěným mostem.
Ubytování je zajištěno ve dvou internátech VFU Brno ŠZP Nový Jičín (Kunín č.p. 190 a Kunín č.p. 193). Budovy jsou vzdáleny 100 resp. 200 m od zámku, jedná se o skromnější bydlení ve 3–5lůžkových pokojích, rekonstruované sociální zařízení se nachází na chodbách. Bude-li to jen trochu možné, budeme se snažit pokoje neobsazovat plně.
Stravování máme objednáno v zámecké restauraci U dobré hraběnky .
Pokud si nepřejete využít nabídky ubytování a stravy, cena bude patřičně snížena. Její přesná výše se zobrazí po vyplnění registračního formuláře.
Zveme Vás také na koncerty lektorů v rámci našich koncertních aktivit v Arcibiskupském zámku Kroměříž, památce UNESCO:
Pokud máte zájem na některý z koncertů přijet, rádi Vám pomůžeme se zajištěním ubytování. Výtěžek ze vstupného (jednotné vstupné 100 Kč, další dobrovolný příspěvek bez limitu) je určen na záchranu hudebních rukopisů kroměřížské sbírky.
Laila Cathleen Neuman studovala zpěv nejprve v Nizozemí u Christy Pfeiler a Susanny Waleson, posléze u Margaret Hayward na konzervatoři G. Verdiho v Miláně, kde získala diplom cum laude. Poté na Mozarteum v Salzburgu, kde studovala pod vedením Bredy Zakotnik a Barbary Bonney, získala magisterský diplom cum laude v oborech Lied a Oratorio. Účastnila se masterclass, které vedli m. j. Dalton Baldwin, Max van Egmond, Johannette Zomer, Trevor Pinnock, Evelyn Tubb a Angelika Kirschlager.
Má obzvláštní zájem o starou hudbu, barokní tanec a umění historické gestiky, jejími pedagogy v tomto oboru byly Margit Legler a Reinhold Kubik. Debutovala jako Second woman v Purcellově Dido and Aeneas a v titulní roli v Gluckově Il Parnaso Confuso na operních scénách v Salzburgu, Vídni, Aarhusu a Kodani.
V roce 2015 jí spolupráce s Performing Premodernity, Hudebními lahůdkami a {oh!} Orkiestra Historyczna umožnila účinkování v barokních divadlech Český Krumlov, Drottningholm a Valtice. V minulé sezóně účinkovala v titulní roli opery Domenica Sarriho Didone abbandonata (umělecký vedoucí Jan Čižmář) v Polsku a České republice. Její mezinárodní aktivity v poslední době zahrnují spolupráci s Ensemble Esprit, Ensemble La Silva, Het Philadelphus Ensemble (členové Concertgebouw Orchestra), Convivio d’Arte a Plaisirs de Musique na koncertech napříč Evropou.
V letošním roce Laila opět vyučuje historickou gestiku také na letní škole Sastamala Gregoriana (FI).
Vyučovací jazyky: EN, DE, NL, (FR).
Marta Kratochvílová studovala hru na flétnu na Konzervatoři v Pardubicích a poté na JAMU v Brně. V roce 2000 zahájila studium ve Francii na Conservatoire National de Région de Strasbourg, kde se specializovala na barokní a renesanční příčnou flétnu ve třídě J. F. Alizona a N. Hadden a na komorní hudbu ve třídách M. Gestera a P. Blanca. Zúčastnila se mistrovských kursů a stáží vedených významnými osobnostmi jako Paul McCreesh, Barthold Kuijken, Jan-Latham Koenig, Sir Neville Marriner. Ve Francii až do roku 2010 intenzivně působila jako hráčka na barokní a renesanční příčnou flétnu v souborech Le Parlement de Musique, Bohemia duo, se souborem NotaBene. V rámci renesančních workshopů (Ferrara, Mnichov, Stuttgart, Basilej) pravidelně účinkovala s Consortem renesančních fléten ze Strasbourgu.
V současnosti žije v ČR a pravidelně koncertuje po celé Evropě. Realizuje především komorní a sólové projekty s umělci jako Christophe Coin, Jan Čižmář, Karel Fleischlinger, Joel Frederiksen, Martin Jakubíček, Petr Kolař, Ján Krigovský, Marcin Świątkiewicz, Marc Vonau, Petr Wagner, či se soubory {oh!} Orkiestra Historyczna nebo Plaisirs de Musique, jehož je zakládající členkou. Je také vedoucí consortu renesančních příčných fléten Tourdion.
Jako pedagožka s dlouholetými zkušenostmi bývá zvána k prezentacím a masterclass po celé Evropě a zároveň vyučuje soukromě hru a dobovou interpretaci na barokní a renesanční traverso.
Vyučovací jazyky: CS, FR, (DE), (EN).
Bolette Roed absolvovala Royal Danish Academy of Music v Kodani (Dan Laurin) a Conservatoire National Superieur de Musique et Danse de Lyon (Pierre Hamon). Promovala také z medicíny na Kodaňské univerzitě.
Bolette je universální hudebnicí, nevěnuje se pouze klasickému repertoáru pro zobcovou flétnu, ale také improvizaci, lidové hudbě a world music. Její repertoár sahá od středověku přes renesanci a baroko až po modernu a provedla světové premiéry řady děl. Bolette se stále snaží rozšiřovat možnosti zobcové flétny, což ji vede ke spolupráci v hudebních seskupeních nejrůznějších nástrojů a stylů, včetně inovativních projektů jako např. s DJ, jazzovými hudebníky či na divadelním pódiu.
Bolette byla na koncertním turné jako sólistka s Arte dei Suonatori, Danish National Symphony Orchestra a Royal Danish Orchestra. Její sólová kariéra jí zavedla na pódia po celé Evropě a USA. Kromě toho často vystupuje s vlastními originálními ansámbly, Gáman, Lune Rousse a Alpha, který byl nominován na Nordic Council Music Prize v roce 2009. Je ke slyšení na řadě nahrávek, „Royal Recorder Concertos“ s Arte dei Suonatori (Dacapo), Alpha (Dacapo) a Alpha World (Gateway) s jejím triem Alpha, A Joker’s Tale s Paradox (BIS-CD) a Bachovy cembalové koncerty (Concerto Copenhagen, CPO) jsou jen ukázkami z její discografie.
Bolette je zakládající členkou a spoluorganizátorkou největšího dánského barokního festivalu Midsommerbarok v Kodani a je vedoucí oddělení staré hudby na Royal Danish Academy of Music, kde také od roku 2009 vyučuje zobcovou flétnu.
Vyučovací jazyky: EN, FR, DA, (DE), (PL).
Suzanne van der Helm, narozena v Rotterdamu, absolvovala v roce 1989 hru na zobcovou flétnu ve třídě Ricarda Kanjiho na Královské konzervatoři v Haagu. V letech 1998 až 2002 se věnovala studiu staré vokální hudby ve třídě Dr. Rebeccy Stewart na Brabants Conservatorium v Tilburgu, se zaměřením na hru a zpěv v původních jazycích z rukopisů v rozličných dobových notacích. Zjistila, že jazyk a hudba se vzájemně ovlivňují natolik, že nesmí být opomíjeny; aby zůstala co nejvíce věrná původní představě a zvukovému ideálu, preferuje studium skladeb z původních pramenů vždy, když je to možné.
Vystupovala v holandské televizi i rádiu, má na svém kontě CD nahrávky a koncerty v Chorvatsku (Zagreb) a Slovinsku (Brežice) spojené s nahráváním pro rádio a TV. Jako flétnistka i jako zpěvačka vystupovala v Nizozemí, Belgii, Francii, Německu, na Slovensku, v Rakousku, Polsku a Anglii.
Kromě koncertních aktivit je Suzanne také vášnivou učitelkou zobcové flétny, zpěvu a ansámblové hry, s touhou šířit krásu a kouzlo staré hudby. V současné době žije v Bratislavě.
Vyučovací jazyky: EN, DE, FR, NL, (SK).
Pochází z Irska, své vzdělání získala na školách v Dublinu, Londýně (Trinity College), Haagu a Bruselu. Jejími učiteli ve hře na harfu byli Susanna Mildonian a Andrew Lawrence-King. V současné době dokončuje doktorskou práci na Universitě v Leidenu, Nizozemí.
Jako sólistka vystupovala např. s Amsterdam Baroque Orchestra, American Bach Soloists, Bayerische Staatsoper, Portland Baroque Orchestra, Arion Ensemble Montreal a RTE Concert Orchestra. V roce 2014 byla pozvána k provedení Koncertu J. B. Krumpholtze s Orchestra of the Antipodes na The World Harp Congress v Sydney. To bylo poprvé, kdy byl nástroj harpe organisée představen na kongresu. Jako sólistka získala ocenění na soutěžích v Utrechtu (Utrecht Early Music Competition, 1997) a mezinárodních harfových soutěžích Nippon International Harp Competition (1996), Dutch National Harp Competition (1997).
Jako orchestrální hráčka působila jako první harfenistka v Koninklijk Concertgebouw Orkest Amsterdam a posléze byla harfenistkou RTE Concert Orchestra Ireland a spolupracovala s dalšími orchestry v Nizozemí a Německu. Maria léta spolupracovala v oblati současné hudby s MusikFabrik Köln a Remix Ensemble Porto. Premiérovala přes 50 skladeb pro sólovou harfu a harfu s ansámblem, včetně Arc Song od T. Hosakawy na Darmstadt Festival v roce 2002 s Peterem Vealem (hoboj).
Specializuje se na historické harfy, účinkuje na středověké harfy, italskou arpa doppia, španělskou arpa de dos ordenes a harpe organisée 18. století. Používá pedálovou techniku specifickou pro jednozářezovou pedálovou harfu. Vystupovala s většinou barokních souborů napříč Evropou. Maria vystupuje pravidelně v duu s houslistou Davide Montim pod jménem Arparla, specializují se na repertoár od 17. do 19. století.
Maria vyučuje historické styly, improvizaci a komorní hudbu na moderní i historické harfy. Vyučovala na Guildhall School of Music London, konzervatořích v Singapuru, Brisbane, Benátkách, Padově (2005-2008), na Hudební akademii v Krakově, Sibelius Academy v Helsinkách a Haute École de Musique v Ženevě. Je profesorkou historické harfy na konzervatoři ve Veroně v Itálii. V roce 2016 je pozvána k masterclass na Juilliard School of Music v New Yorku.
Vyučovací jazyky: EN, DE, NL, ES, IT, FR, PT.
Barbara Maria Willi studovala hru na cembalo ve Freiburgu a Štrasburku. Pod vedením Nikolause Harnoncourta dále provozovací praxi staré hudby, cembalo a kladívkový klavír na Mozarteu v Salcburku. V roce 1995 získala cenu „Prix d’encouragement – special mention“ v mezinárodní cembalové soutěži v Bruggách. V současné době je profesorkou na Janáčkově akademii múzických umění v Brně a vedoucí nově vzniklé Katedry varhanní a historické interpretace (KVHI).
Jako cembalistka a interpretka na historický hammerklavier spolupracuje s předními uměleckými osobnostmi, jako jsou Sergio Azzolini, Martina Janková, Jana Boušková, Doron Sherwin nebo Jos van Immerseel, a vystupuje na významných pódiích, např. v pražském Rudolfinu, Operním domě ve švýcarském Curychu, v Concertgebouw Utrecht nebo ve vídeňském Konzerthausu. Spolu se slavným britským houslistou Johnem Hollowayem a loutnistou Nigelem Northem natočila objevené sonáty J. H. Schmelzera z kroměřížské hudební sbírky. Tato nahrávka získala cenu německé hudební kritiky a mimořádný ohlas americké hudební kritiky.
V roce 2000 spolupracovala s mezzosopranistkou Magdalenou Koženou a Thierry Grégoirem na projektu Händelovských kantát v rámci festivalu Concentus Moraviae. Televizní přenos z tohoto projektu byl oceněn prestižní cenou na televizním festivalu Zlatá Praha 2000. Další významnou cenu francouzské kritiky získala nahrávka se Scholou Gregorianou Pragensis a belgickým špičkovým vokálním souborem Capilla Flamenca.
V roce 2005 byla členkou komise Mezinárodní cembalové soutěže v rámci Pražského jara, na kterém zároveň vystoupila. V Brně založila úspěšný cyklus koncertů staré hudby pod názvem „Barbara Maria Willi uvádí“ a je hostujícím dramaturgem renomovaného mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae.
Vyučovací jazyky: DE, EN, FR, CS, PL.
Absolventka konzervatoří v Paříži a Bostonu Aline Zylberajch zahájila svou kariéru jako cembalistka. Později ji zájem o hudbu z konce 18. století přivedl k dobové interpretaci repertoáru na raných klavírech a různých dalších zajímavých nástrojích tohoto období. Její sólový repertoár zahrnuje hudbu Byrda, Frescobaldiho, Frobergera, francouzské cembalové školy, J. S. Bacha a jeho synů, Haydna a Mozarta, stejně jako jeho méně známých současníků. Věnuje se rovněž vokální hudbě. Účastnila se mnoha operních produkcí a ráda doprovází zpěváky, ať už v barokním repertáru nebo v písňových recitálech. Pravidelně spolupracuje s houslistkou Alice Pierot a jejím triem AnPaPié a je členem souboru „Le Parlement de Musique“ (Martin Gester).
Její nahrávky, mezi které se řadí nově objevené skladby Frobergera, kompozice Couperina, Rameaua, C. P. E. Bacha, Scarlattiho, Haydna ad., získaly řadu významných ocenění hudební kritikou (Diapason d’or, 10 de Répertoire, Choc du Monde de la Musique, Recommandé par Classica, Gramophone, Early Music Review...).
Vyučuje cembalo na Conservatoire National de Région ve Štrasburku, a je zvána k vedení mistrovských kursů ve Francii, Rakousku, Španělsku, Polsku, Německu, Mexiku, USA, Japonsku a Austrálii. Od roku 2011 je také pedagožkou Conservatoire National Supérieur de Musique v Paříži. Je zakládající členkou francouzské cembalové společnosti.
Vyučovací jazyky: EN, FR, DE, ES.
Cristián Gutiérrez se narodil v Santiago de Chile, kde studoval pod vedením Ernesta Quezady na Hudební konzervatoři Universidad de Chile. Následně obdržel stipendium k cestě do Španělska, kde jeho učiteli byli Juan Carlos Rivera (Sevilla) a Xavier Díaz-Latorre (Girona), a získal titul M. A. na Královské konzervatoři v Haagu ve třídě Joachima Helda. Účastnil se také kursů a seminářů staré hudby pod vedením Hopkinsona Smithe.
Cristián se kromě vlastního sólového CD Cifras Selectas de Guitarra pro label Carpe Diem podílel na nahrávkách více než 15 CD, včetně oceňované antologie koloniální hudby A tocar, a cantar, a baylar, a nahrával živě pro rádia v Chile, Španělsku, Francii, Anglii, Nizozemí a Portugalsku. Jako sólista a komorní hráč vystupoval společně s osobnostmi jako Monica Huggett, Bruce Dickey, Gabriel Garrido, Manfredo Kraemer, Pedro Estevan, Charles Toet, Michael Chance a Ventura Rico. Vystupoval ve více než 20 zemích Evropy a Ameriky, na Blízkém východě a v Korei.
Je uměleckým vedoucím tria La Pulsata. Od roku 2014 je profesorem na Universidad Alberto Hurtado v Santiago de Chile.
Vyučovací jazyky: ES, EN, IT, FR.
Jan Čižmář je všestranný umělec zabývající se hrou na historické drnkací nástroje. Se soubory jako např. Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra of the Eighteenth Century, Rotterdam Philharmonic Orchestra či Capella Cracoviensis a pod dirigenty jako Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet–Séguin či Christina Pluhar pravidelně účinkuje v Evropě, Asii a USA. Vystupuje také jako sólista s barokním a renesančním repertoárem. Pod jeho uměleckým vedením působí soubor Plaisirs de Musique.
Po ukončení studia hry na kytaru a muzikologie v rodném Brně odešel do Londýna studovat na Royal College of Music, kde se začal věnovat hře na loutnu ve třídě Jakoba Lindberga. Ve studiu pokračoval na Královské konzervatoři v Haagu, kde jeho učiteli byli Nigel North, Joachim Held, Mike Fentross a Christina Pluhar.
Byl zakladatelem a šéfredaktorem českého kytarového časopisu Kytara a pravidelně přispívá i do dalších hudebních periodik. Intenzivně se také věnuje ediční a badatelské činnosti v oblasti staré hudby.
Jan Čižmář vyučoval hru na loutnu a příbuzné nástroje na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katowicích v Polsku, v současnosti působí na JAMU v Brně a na Akademii staré hudby při FF MU v Brně. Pravidelně vyučuje na kursech a masterclass v Evropě i zámoří.
Vyučovací jazyky: CS, EN, PL, DE, (FR).
Po absolutoriu konzervatoře v Parmě se Davide specializoval na starou hudbu u četných pedagogů (E. Gatti, E. Parizzi, S. Richie, M. Huggett). Dále se rozvíjel díky spolupráci s významnými hudebníky naší doby: Ton Koopman, Alberto Rasi, Vittorio Ghielmi, Michael Radulescu, Marcello Scandelli, Roberta Invernizzi, Gemma Bertagnolli, Stefano Veggetti, Stefano Montanari, Sergio Vartolo.
Jako vedoucí mnoha souborů je znám pro svoji energii a charisma, vytváří jedinečný zvuk v orchestru. Byl vedoucím četných orchestrů včetně EUBO, Il Tempio Armonico, Athestis e Accademia de li Musici, Il Complesso Barocco, Cordia, Teatro Armonico. Je znám také pro svou práci s malými komorními ansámbly a komorními orchestry jako Accademia Strumentale Italiana, Ensemble il Falcone, le Parlement de Musique a Arparla s harfistkou Maria Christina Cleary.
Jde o setkání, která jsou cennými momenty výzkumu a experimentů; formulují ideu, že partitura je plátno, každé provedení a interpretace je jiná. Proto se Davide zaměřuje na umění improvizace; stejně jako při provozování staré hudby, zkušenost s improvizací je přítomná i v jiných oblastech „kulturního“ umění (jazz, divadlo, lidová hudba, tanec).
Davide vyučoval na masterclass v Japonsku, přednášel na Makerere University a v Kampale a na letních kursech v Itálii. Účinkuje na nahrávkách firem Agorà, Bongiovanni, Brilliant, Deutsche Harmonia Mundi, Dynamics, Naive, Opus 111, ORF, Radio Svizzera Italiana, Sonica, Stradivarius a Tactus. Vystupuje po celém světě (America, Africa, Europe, Japan) a dostalo se mu uznání také v Argentině a Brazílii.
Vyučovací jazyky: EN, FR, IT, (ES).
Martyna Pastuszka se na historickou interpretaci zaměřuje od roku 2001. Po absolutoriu Hudební akademie v Katovicích v roce 2004 se umělecky dále rozvíjela dlouhodobou spoluprací s polským souborem Arte dei Suonatori a skrze hudební setkávání s dalšími význačnými umělci, jako jsou Barthold Kuijken, Martin Gester, Stefano Montanari, Kati Debretzeni, Hidemi Suzuki, Rachel Podger, Eduardo Lopez Banzo, Andrew Parrott, Giuliano Carmignola a Konrad Junghänel.
V současnosti se věnuje sólové dráze i komorní hudbě. Je členkou Arte dei Suonatori, ale také pařížského orchestru Le Cercle de l’Harmonie a Le Concert Lorrain ve francouzských Metách a hostující koncertní mistryní orchestru Le Parlement de Musique ve Štrasburku, který vede Martin Gester, a krakovského souboru Capella Cracoviensis (od roku 2010).
V roce 2012 Martyna Pastuszka společně s manažerem Arturem Malkem založila soubor {oh!} Orkiestra Historyczna, jehož členy jsou mladí hudebníci plní elánu a odhodlání rozvíjet hudební dění ve Slezském regionu zcela novým směrem a stát se kulturními reprezentanty oblasti a celého Polska. Pravidelně vystupuje v rámci Hudebních lahůdek jako koncertní mistryně se svým souborem {oh!} Orkiestra Historyczna (Didone Abbandonata 2013–2015, připravovaný projekt Arminio 2016), nebo jako členka souboru Plaisirs de Musique (Tři ženy – tři osudy 2015, připravovaný projekt Le Jardin des Plaisirs 2016).
Na svém kontě má řadu CD a DVD nahrávek, vystoupení v Polské televizi a na programech Arte a Mezzo. Řada z těchto nahrávek získala ocenění mezinárodní hudební kritiky. Od roku 2007 Martyna vyučuje hru na barokní housle na Hudební akademii v Katovicích a od roku 2015 je hostujícím pedagogem barokních houslí na JAMU v Brně.
Vyučovací jazyky: EN, PL, CS, FR, (DE).
Petr Wagner studoval hru na violoncello na Pražské konzervatoři, muzikologii na Univerzitě Karlově v Praze a na Royal Holloway University of London. Hru na violu da gamba studoval nejprve u Richarda Boothbyho v Londýně, posléze u Jaapa ter Lindena na Akademie für Alte Musik v Drážďanech. Svá studia violy da gamba završil pod vedením Wielanda Kuijkena na Královské konzervatoři v Haagu.
Jako sólista, komorní a continuový hráč vystoupuje na mnoha evropských a světových pódiích a festivalech (Queen Elizabeth Hall/Southbank Early Music Series London, Festival Île-de-France, Festival Art et Spiritualité (Troyes/Francie), Mexico City Shakespearean Festival, Pražské jaro, Festival Mitte Europa, Forum Musicum Wrocław, Concentus Moraviae aj.), a spolupracuje s vynikajícími osobnostmi, jakými jsou např. Jacques Ogg, Andrew Parrott, Konrad Junghänel, Sirkka-Liisa Kaakinen, Shalev Ad-El, Wilbert Hazelzet, Philip Pickett a se soubory New London Consort, Capella Cracoviensis, Musicians of The Globe, Concerto Palatino, Orfeo Orchestra, Collegium 1704, Solamente naturali, Musica Florea aj.
V roce 1998 založil Petr Wagner Ensemble Tourbillon, jehož aktivity se zaměřují na komorní i orchestrální tvorbu evropského baroka a ranného klasicismu 17. a 18. století.
Petr Wagner má na svém kontě sólová CD, které si bez výjimky získaly nadšené kritiky po celém světě. Jeho nahrávky kompletních Piéces de Viole Charlese Dollé a komorních skladeb českého barokního skladatele Gottfrieda Fingera řadí kritika mezi celosvětově nejvýznamnější nahrávky literatury pro violu da gamba. V roce 2011 vydal prestižní label ACCENT ve světové premiéře jeho nahrávku Piéces de Viole Rolanda Maraise, která se okamžitě setkala s nadšením odborné kritiky i posluchačů (Choc du mois / CLASSICA, Diapason, atd.). Na začátku roku 2013 vyšlo u téhož vydavatelství CD „Gottfried Finger: The Complete Music for Viola da Gamba Solo“.
Petr Wagner vyučoval violu da gamba na Hudební akademii ve Wroclawi, v současné době působí m.j. na Akademii staré hudby v Brně.
Vyučovací jazyky: CS, EN, DE.
Počet aktivních účastníků na kurs |
47 | celkem | 30 | Bučovice |
---|---|---|---|---|
35 | Kunín | |||
(18 | Bučovice + Kunín) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
47 | celkem | 27 | Česko |
6 | Slovensko | |||
6 | Polsko | |||
4 | Rakousko | |||
2 | Mexiko | |||
1 | Německo | |||
1 | Švýcarsko | |||
Věk aktivních účastníků | 70 | Nejstarší účastník | ||
29 | Průměrný věk účastníků | |||
26 | Věkový medián účastníků | |||
19 | Nejčastější věk účastníků | |||
15 | Nejmladší účastník |
Počet aktivních účastníků na kurs |
52 | celkem | 25 | Bučovice |
---|---|---|---|---|
35 | Kunín | |||
(8 | Bučovice + Kunín) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
52 | celkem | 33 | Česko |
4 | Německo | |||
3 | Francie | |||
3 | Slovensko | |||
2 | Polsko | |||
2 | Itálie | |||
1 | Rakousko | |||
1 | Švýcarsko | |||
1 | Švédsko | |||
1 | Maďarsko | |||
1 | Ukrajina | |||
Věk aktivních účastníků | 56 | Nejstarší účastník | ||
28 | Průměrný věk účastníků | |||
26 | Věkový medián účastníků | |||
22 | Nejčastější věk účastníků | |||
13 | Nejmladší účastník |
Mapu obce Bučovice naleznete zde. (Dům č. 1 = zámek, náměstí Svobody 32 = Hotel Arkáda.)
Bučovice železniční stanice (trať 340 Brno – Uherské Hradiště – Bylnice) | 600 m | jižně |
Autobusové nádraží | 250 m | jižně |
Mapu obce Kunín naleznete zde. (Dům č. 1 = zámek, č. 190 a 193 = ubytovny.)
Hranice na Moravě (Eurocity Praha – Ostrava – Žilina) | 30 km | západně |
Studénka (trať 270 Česká Třebová – Přerov – Bohumín) | 12 km | severozápadně |
Suchdol nad Odrou (trať 270) | 6 km | severozápadně |
Zastávka Zdravotní středisko (linka Suchdol nad Odrou – Nový Jičín) | 1200 m | jižně |
Zastávka U kovárny (Ostrava – Studénka – Nový Jičín & Fulnek – Nový Jičín) | 200 m | jižně |
Pořadatelem akce je:
Hudební lahůdky, z. s. Cacovická 729/50 614 00 Brno-Husovice IČ: 22719458 Předseda: Jan Čižmář |
E-mail: kontakt@hudebnilahudky.cz Tel.: +420 606 222 416 Web: www.hudebnilahudky.cz ![]() |
Letní kurs interpretace staré hudby je akreditovaným programem v systému DVPP MŠMT pod č. j. 6523/2015–1–266.
Letní kurs interpretace staré hudby se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a Státního fondu kultury ČR.
Za ochotu a milou spolupráci děkujeme městu Bučovice (pan starosta Radovan Válek), zámku Bučovice (paní kastelánka Jana Burianková, Národní památkový ústav), zámku Kunín (pan kastelán Jaroslav Zezulčík, muzeum Novojičínska), farnosti Kunín (Mons. Dr. Alois Peroutka), ostravsko-opavské diecézi (pan organolog Jiří Krátký), hotelu Arkáda, restauraci U dobré hraběnky a správě Školního zemědělského podniku Nový Jičín při VFU Brno.