Moravská zemská knihovna: ??????????????????: „Wahre Delineation der königlichen Stadt Brünn in Mähren“ (Johann Christoph Laidig fecit, mezi 1701 a 1717)
250 Kč / 150 Kč / 90 Kč

Phantasia Britannica

Anglické madrigaly, fantasie a fantasia suites z 16. a 17. století.

Čtvrtek 15. března 2018 19:30 — Stará radnice (Křišťálový sál), Radnická 8, 602 00 Brno, Česká republika.  (Akce na Facebook)

Recurring Company (HU):

Royal Collection Trust: Karel I. Stuart
Karel I. Stuart (1600–1649) — Anthony van Dyck, ca. 1635.

Program

Alfonso Ferrabosco I (1543 – 1588) Ut re mi fa sol la   (John Baldwin’s Commonplace Book)
Alfonso Ferrabosco II (1575 – 1628) Fantasia
Thomas Morley (1557 – 1602) Miracolus love’s wounding   (The first Book of Canzonets to two voices, 1595)
Mattew Locke (1621 – 1677) Fantasia suite Nº 2, B dur   (The Consort of Two parts for Several Friends)
Fantazie — Pavan — Ayre — Courante — Saraband — Jigg
Mattew Locke (1621 – 1677) Fantasia suite Nº 1, g moll   (The Consort of Two parts for Several Friends)
Fantazie — Pavan — Ayre — Courante — Saraband — Jigg
Thomas Morley (1557 – 1602) Fantasia La Torello   (The first Book of Canzonets to two voices, 1595)
William Lawes (1602 – 1645) Fantasia suite Nº 1, g moll
Alfonso Ferrabosco II (1575 – 1628) Fantasia
Thomas Morley (1557 – 1602) Fantasia   (Fitzwilliam Virginal Book)
James Harding (1575 – 1626) A Fancy I
John Jenkins (1592 – 1678) Fantasia suite, h moll
Fancy — Almaine — Ayre

O programu

Tento program představuje průřez historií fantasie v Anglii přibližně v letech 1550–1700. Žánr fantasie původně znamenal pouze volně komponovanou skladbu (bez textu, bez cantus firmus), ale vyvinul se do jedinečného anglického stylu zvaného dnes fantasia suite: temná fantasie, která se postupně vyvíjí v ukázku virtuosity, po které následují dvě ornamentované taneční části. Ve zkratce by tento žánr mohl být vystižen mottem z temnoty do světlaz , čímž se tématicky hodí do postního období.

Foto: Recurring Company.
Recurring Company.

Recurring Company

Recurring Company byl založen roku 2014 cembalistkou Fanni Edőcs. Specializuje se starou (zejména barokní) hudbu a její propojování s hudbou současnou. Trio získalo v roce 2017 na mezinárodní soutěži staré hudby La Stravaganza v Rumunsku (Cluj-Napoca) 2. cenu (1. cena nebyla udělena). Živá nahrávka (13 minut) zde:
Video na YouTube.

 
Dóra Haraszti.

Dóra Haraszti

Dóra Haraszti se narodila v Segedínu. Od dětství se věnovala hudbě, divadlu a tanci. Hru na zobcovou flétnu studovala na Hudební a divadelní univerzitě v Lipsku ve třídě Anny Januj a Antje Hensel. Zúčastnila se i četných kursů a mistrovských tříd (Pierre Hamon, Han Tol, Anneke Boeke, Peter Holtslag, Bolette Roed, Davide Monti). Vliv na její chápání hlasu a resonance měla Katharina Felice (StimmEnergetics, Berlin).

Dóra vyučuje hru na zobcovou flétnu soukromě a na hudební škole v Budapešti. Poslední dva roky se věnovala práci s postiženými lidmi v rámci projektu taneční terapie „ArtMan Association“. Je spoluzakladatelkou souborů Sospiratem (Lipsko), středověká a renesanční hudba, Olivastro Recorder Consort (Budapest), hudba 14.–16. století a Recurring Company. Spolupracuje se soudobými tanečníky jako Heléna Hrotkó, improvizuje a zkoumá hranice mezi hudbou a pohybem, performance a rituálem. Vystupuje se svým bratrem Ádám Haraszti (jazzové perkuse) jako duo i v jiných seskupeních.

Foto: Júlia Regős.

Júlia Regős

Júlia Regős se narodila v Budapešti. Na violoncello začala hrát v sedmi letech, zůstalo jejím hlavním hudebním nástrojem v školních letech a později také na konzervatoři Weiner Leó. V 11 letech se stala členkou sboru Schola Hungarica pod vedením László Dobszaye a Janky Szedrey. S tímto sborem zpívala více než deset let, dokud po smrti Dobszaye nezanikl. Hluboká angažovanost ve staré hudbě a rozmanité styly gregoriánského chorálu, ve kterých našla zálibu v tomhle mezinárodně uznávaném sboru, ji hudebně ovlivnily a pravděpodobně předurčily na profesionální uměleckou dráhu.

Júlia studovala pedagogiku v Budapešti. Její učitel Sándor Szászváros ji seznámil s violou da gamba. V roce 2007 společně založili Custos Viol Consort, který koncertuje v Maďarsku i v zahraničí. Od roku 2009 působí jako sólo gambistka v Orfeo Orchester, dir. György Vashegyi. V roce 2017 se Júlia stala členkou Recurring Company.

Fanni Edőcs.

Fanni Edőcs

Fanni Edőcs se narodila do muzikantské rodiny v Budapešti. Cembalo objevila jako čtrnáctiletá. V roce 2004 získala druhou cenu a o dva roky později první cenu na Národní cembalové soutěži.

Studovala na Akademii F. Liszta v Budapešti (Anikó Horváth, János Sebestyén a Ágnes Ratkó) a v roce 2014 absolvovala s „Excelentním“ mistrovským diplomem. Získala stipendium ke studiu u Nicholase Parle na Hudební a divadelní univerzitě v Lipsku, které inspirovalo a formovalo její hru. Účastnila se také řady letních akademií a mistrovských tříd u profesorů jako Gordon Murray, Bernhard Klapprott, Ketil Haugsand, Pierre Hantai aj.

Pravidelně účinkuje jako hráčka bassa continua v různých ansámblech (Les Jardin des Arts, Budapest Bach Consort, Musica Profana) v Maďarsku a v Evropě. Jelikož je Fanni neustále otevřená novým zážitkům, ráda se účastní také alternativních hudebních projektů. V roce 2014 založila v Budapešti Recurring Company.


Děkujeme

Koncert se koná pod záštitami ministra kultury České republiky Mgr. Daniela Hermana, hejtmana Jihomoravského kraje JUDr. Bohumila Šimka a primátora statutárního města Brna Ing. Petra Vokřála.

Koncert se koná za finanční podpory statutárního města Brna.

Ministerstvo kultury České republiky Jihomoravský kraj Statutární město Brno