— Cyklus koncertů staré hudby —
Kde | Zámek Kunín | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kdy Harmonogram |
| |||||||||||||||
Příklad cenové kalkulace Viz ceník |
„Cena V4“ (−30% z kursovného) je pro účastníky
z visegrádských zemí (CZ/HU/PL/SK). | |||||||||||||||
Speciání obory | Recitar cantando:
Martin Gester
(Kursy A+B) Barokní kantáty: Martin Gester (Kursy A+B) Couperin a jeho doba: Martin Gester (Kursy A+B) Vivaldi concerti: Davide Monti (Kurs B) Improvizace: Davide Monti (Kurs A) Hudba a pohyb: Davide Monti (Kurs B) | |||||||||||||||
Hlavní obory | Sólový zpěv:
Markéta Cukrová
(Kurs B) Traverso: Marta Kratochvílová (Kurs A) Zobcová flétna: Michael Posch (Kurs B) Harfa: Maria Christina Cleary (Kursy A+B) Varhany (+ b.c.): Martin Gester (Kursy A+B) Cembalo (+ b.c.): Aline Zylberajch (Kursy A+B) Cembalo (+ b.c.): Martin Gester (Kursy A+B) Kytara ad. (+ b.c.): Cristián Gutiérrez (Kursy A+B) Loutny ad. (+ b.c.): Jan Čižmář (Kursy A+B) Housle: Davide Monti (Kursy A+B) Viola da gamba (+ b.c.): Petr Wagner (Kursy A+B) | |||||||||||||||
Rozšířená nabídka | Ensemble@5:
Všichni lektoři
(Kursy A+B) Kurs DVPP: Všichni lektoři (Kursy A+B) |
Kurs je určen pro aktivní účastníky z řad profesionálů, studentů specializovaných hudebních škol i zkušenějších amatérů s předchozími zkušenostmi se starou hudbou. Aktivní účast je možná také pro hráče na moderní nástroje s vážným zájmem o hudbu starších stylových období (viz popis jednotlivých oborů).
Pasivní účast je vhodná pro kohokoliv, kdo se zajímá o barokní a renesanční hudbu a její provozovací praxi. Pasivní účastník může sledovat výuku v libovolných třídách a má vstup na koncerty a přednášky zdarma.
Pro učitele základních a středních škol nabízíme navíc výuku v kursu upraveném dle požadavků akreditace v rámci systému DVPP MŠMT. Přesný harmonogram a kalkulaci dodatečných lekcí v rámci programu DVPP připravíme individuálně na základě předchozích zkušeností účastníka. Kontaktujte nás pro více informací.
Kunín 1,
742 53 Kunín,
Česká republika
Výuka bude probíhat ve stylovém prostředí barokního
zámku Kunín
(„malý moravský Mirabell“, 1726–1734) a
v kostele Povýšení svatého Kříže
(1810–1811), který je se zámkem propojen krytým dřevěným mostem.
Obědy a večeře si lze objednat v zámecké restauraci U dobré hraběnky .
Jídla je třeba si vybrat z nabídky před začátkem kursu.
Ubytování je zajištěno ve dvou internátech VFU Brno. Jedná se o skromnější bydlení. Bude-li to jen trochu možné, budeme se snažit pokoje neobsazovat plně.
Pro ty, kteří mají zájem o vyšší standard ubytování nebo více soukromí, nabízíme omezený počet pokojů na zámku (Stylové ubytování U dobré hraběnky).
Internát VFU Brno | U dobré hraběnky | ||
---|---|---|---|
Adresa (s mapou) | Kunín 190 | Kunín 193 | Kunín 1 |
Pěší vzdálenost | 250 m (4 min) | 175 m (3 min) | 30 m (1 min) |
Bezbariérový přístup | Ne | Ne | Ano † |
Typ pokoje | 3- až 5lůžkový | 3- až 5lůžkový | 1- až 3lůžkový |
Sociální zařízení | Na chodbě | Na chodbě | Soukromé |
Dostupná kuchyňka | Ano | Ano | Ne |
Wi-fi / WLAN | Ano | Ne | Ano |
Cena (za noc) | 173 Kč | 173 Kč | Viz ceník (700–1100 Kč za pokoj) |
Snídaně (za den) | 70 Kč | 70 Kč |
† Pokoje U dobré hraběnky jsou přístupné po schodišti vybaveným výtahem pro vozíčkáře. Na pokojích jsou bezbariérové toalety.
Pokud si nepřejete využít nabídky ubytování a stravy, cena bude patřičně snížena. Její přesná výše se zobrazí po vyplnění registračního formuláře.
Délka trvání | Plná cena | Cena V4 [1] | |
---|---|---|---|
Hlavní obory [2] | 1 × 40 | 1100 Kč | 770 Kč |
Recitar cantando [3] | 2 × 60 | 2000 Kč | 1400 Kč |
Barokní kantáty | 3 × 60 | 1100 Kč | 770 Kč |
Couperin a jeho doba | 3 × 60 | 1100 Kč | 770 Kč |
Forqueray a jeho doba | 3 × 40 | 1100 Kč | 770 Kč |
Vivaldi concerti | 4 × 80 | 2800 Kč | 1960 Kč |
Improvizace | 4 × 120 | 4200 Kč | 2940 Kč |
Hudba a pohyb | 4 × 120 | 4200 Kč | 2940 Kč |
Ensemble@5 (za kurs) | 3 × 60 | V ceně | |
Kurs DVPP | 24 × 40 | Cena na vyžádání [4] | |
Minimální rezervace [5] | 4200 Kč | 2940 Kč |
[1] Cena V4 (−30% z kursovného) je pro účastníky z visegrádských zemí (Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko).
[2] Hlavnimi obory se rozumí sólový zpěv, traverso, zobcová flétna, harfa, varhany, cembalo, loutny ad., housle, viola da gamba.
[3] Pro Recitar cantando nabízíme slevu, pokud se účastníte jako ansámbl (zpěvák + doprovod). Pro konkrétní nabídku nás prosím kontaktujte.
[4] Kurs DVPP: Náplň bude připravena individuálně na základě Vašich předchozích zkušeností a vzdělání. Prosím kontaktujte nás pro více informací.
[5] Můžete si zapsat libovolnou kombinaci hlavních a speciálních oborů pokud celková cena bude alespoň 4200 Kč (2940 Kč pro V4).
Ceny za ubytování a stravu naleznete výše.
Délka trvání | Plná cena | Cena V4 [6] | |
---|---|---|---|
Jeden kurs (všechny lekce) | 800 Kč | 560 Kč | |
Ensemble@5 (za kurs) | 3 × 60 | 900 Kč | 630 Kč |
[6] Cena V4 (−30% z kursovného) je pro účastníky z visegrádských zemí (Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko).
Ceny za ubytování a stravu naleznete výše.
§ 17:00–18:00 v budově č. 190, potom na zámku. Telefon +421 905 161 021.
† Mše v kostele Povýšení svatého Kříže v neděli v 8:45 a ve čtvrtek v 18:00.
‡ Koncert účastníků a lektorů.
V rámci Hradozámecké noci, celostátního bohatého kulturního programu Národního památkového ústavu.
§ 17:00–18:00 v budově č. 190, potom na zámku a v kostele. Telefon +421 905 161 021.
‡ Koncert účastníků a lektorů kursu A.
V rámci Hradozámecké noci, celostátního bohatého kulturního programu Národního památkového ústavu.
† Mše v kostele Povýšení svatého Kříže v neděli v 8:45 a ve čtvrtek v 18:00.
Martin Gester se svým vlastním způsobem snaží obnovit ideál barokního hudebníka, který je v dnešní době částečně zapomenut – otevřenost, mnohooborovost a humanismus jednotlivce. Slouží mu k tomu jeho vzdělání v literatuře, hudbě vokální i instrumentální, vášeň pro historii a pozornost k ústní tradici, tanečnímu umění a divadla.
Po dokončení svých studií (varhany, cembalo, kompozice) na Konzervatoři a Univerzitě ve Strasbourgu a nasbírání zkušeností na cestách, založil roku 1990 Le Parlement de Musique, soubor postavený na kreativitě, objevování a proměnlivém obsazení, který je doma na pomezí baroka a klasicismu, mezi koncertem a divadlem. Směřuje také k objevování nových talentlů ke spolupráci s uznávanými umělci. Martin také diriguje jiné soubory, a orchestry v barokním i symfonickém repertáru. Speciální vztah má od roku 1998 s polským barokním orchestrem Arte dei Suonatori; jejich nahrávka Händelových 12 Concerti Grossi op. 6 pro švédský label BIS získala skvělé ohlasy (BBC, Toccata Alte Musik Aktuell, Diapason ad.) jako jedna z „referenčních verzí“. Martin Gester má ale rád také intimitu klávesových nástrojů, často obklopen vybranými hudebníky při provádění Monteverdi madrigalů, Couperinových motet a Concerts Royeaux, nebo komorních skladeb Bacha, Haydna či Mozarta.
Martin Gester vyučuje na Konzervatoři a na Académie Supérieure de Musique ve Strasbourgu interpretaci barokního repertoáru pro instrumentalisty – zejména na cembalo, historické varhany a kladívkový klavír – a pro zpěváky. Je zakladatelem operního ateliéru Génération Baroque, ve kterém mohou mladí zpěváci a instrumentalisté nasbírat první profesionální zkušenosti při začátcích jejich mezinárodních kariér.
Martin Gester obdržel za vedení Le Parlement de Musique z rukou francouzského ministra kultury Řád umění a literatury v hodnosti rytíře, a z rukou polského ministra kultury obdržel za práci s Arte dei Suonatori Řád za zásluhy o Polskou republiku.
Vyučovací jazyky: DE, FR, EN, ES, IT.
Po absolutoriu konzervatoře v Parmě se Davide specializoval na starou hudbu u četných pedagogů (E. Gatti, E. Parizzi, S. Richie, M. Huggett). Dále se rozvíjel díky spolupráci s významnými hudebníky naší doby: Ton Koopman, Alberto Rasi, Vittorio Ghielmi, Michael Radulescu, Marcello Scandelli, Roberta Invernizzi, Gemma Bertagnolli, Stefano Veggetti, Stefano Montanari, Sergio Vartolo.
Jako vedoucí mnoha souborů je znám pro svoji energii a charisma, vytváří jedinečný zvuk v orchestru. Byl vedoucím četných orchestrů včetně EUBO, Il Tempio Armonico, Athestis e Accademia de li Musici, Il Complesso Barocco, Cordia, Teatro Armonico. Je znám také pro svou práci s malými komorními ansámbly a komorními orchestry jako Accademia Strumentale Italiana, Ensemble il Falcone, le Parlement de Musique a Arparla s harfistkou Maria Christina Cleary.
Jde o setkání, která jsou cennými momenty výzkumu a experimentů; formulují ideu, že partitura je plátno, každé provedení a interpretace je jiná. Proto se Davide zaměřuje na umění improvizace; stejně jako při provozování staré hudby, zkušenost s improvizací je přítomná i v jiných oblastech „kulturního“ umění (jazz, divadlo, lidová hudba, tanec).
Davide vyučoval na masterclass v Japonsku, přednášel na Makerere University a v Kampale a na letních kursech v Itálii. Účinkuje na nahrávkách firem Agorà, Bongiovanni, Brilliant, Deutsche Harmonia Mundi, Dynamics, Naive, Opus 111, ORF, Radio Svizzera Italiana, Sonica, Stradivarius a Tactus. Vystupuje po celém světě (America, Africa, Europe, Japan) a dostalo se mu uznání také v Argentině a Brazílii.
Vyučovací jazyky: EN, FR, IT, (ES).
Mezzosopranistka Markéta Cukrová je ojedinělým úkazem na české scéně vokální hudby. Pro neobyčejnou všestrannost a cit pro styl je vyhledávanou interpretkou hudby od středověku po 20. století. Dlouhodobé úspěchy v interpretaci „staré“ hudby jí vynesly spolupráci s renomovanými tuzemskými i zahraničními soubory a orchestry (La Risonanza, Mala Punica, Les Muffatti, Collegium Marianum, Ensemble Tourbillon, Collegium Vocale Gent, Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal, Czech Ensemble Baroque, Filharmonia Wrocławska, Orkiestra Historyczna, Göttingen Festival Orchestra), s nimiž se podílela na víc než dvaceti nahrávkách.
S velkým ohlasem se setkaly její interpretace raného písňového repertoiru za doprovodu kladívkového klavíru z děl mistrů přelomu 18./19. století (Haydn, Tomaschek, Berlioz). Zájmu evropské odborné veřejnosti se těší její nahrávka 8 italských árií J. D. Zelenky, pořízená spolu s Ensemble Tourbillon pro vydavatelství Accent.
V roce 2015 byla přizvána jako dramaturg festivalu barokní hudby Baroko 2015 v regionech Západočeského kraje v rámci projektu Plzeň Evropské hlavní město kultury 2015.
Vedle rozsáhlé koncertní činnosti se Markéta věnuje i divadelní práci. Za roli Dardana v Handelově opeře Amadigi di Gaula na Händel-Festspiele v německém Göttingenu si vysloužila nadšené kritiky a pozvání festivalu k samostatnému recitálu. Následovala hostování na scénách Národních divadel v Košicích (Händel/Alcina), Brně (Martinů/Hry o Marii, Purcell/Dido a Aeneas, Saariaho/Láska na dálku, Rossini/ Hrabě Ory), Praze (Monteverdi/Orfeo, Händel/Rinaldo, Martinů/Julietta) a Ostravě (Britten/Znásilnění Lukrécie).
Vyučovací jazyky: CS, EN, (DE), (PL), (FR).
Marta Kratochvílová studovala hru na flétnu na Konzervatoři v Pardubicích a poté na JAMU v Brně. V roce 2000 zahájila studium ve Francii na Conservatoire National de Région de Strasbourg, kde se specializovala na barokní a renesanční příčnou flétnu ve třídě J. F. Alizona a N. Hadden a na komorní hudbu ve třídách M. Gestera a P. Blanca. Zúčastnila se mistrovských kursů a stáží vedených významnými osobnostmi jako Paul McCreesh, Barthold Kuijken, Jan-Latham Koenig, Sir Neville Marriner. Ve Francii až do roku 2010 intenzivně působila jako hráčka na barokní a renesanční příčnou flétnu v souborech Le Parlement de Musique, Bohemia duo, se souborem NotaBene. V rámci renesančních workshopů (Ferrara, Mnichov, Stuttgart, Basilej) pravidelně účinkovala s Consortem renesančních fléten ze Strasbourgu.
V současnosti žije v ČR a pravidelně koncertuje po celé Evropě. Realizuje především komorní a sólové projekty s umělci jako Christophe Coin, Jan Čižmář, Karel Fleischlinger, Joel Frederiksen, Martin Jakubíček, Petr Kolař, Ján Krigovský, Marcin Świątkiewicz, Marc Vonau, Petr Wagner, či se soubory {oh!} Orkiestra Historyczna nebo Plaisirs de Musique, jehož je zakládající členkou. Je také vedoucí consortu renesančních příčných fléten Tourdion.
Jako pedagožka s dlouholetými zkušenostmi bývá zvána k prezentacím a masterclass po celé Evropě a zároveň vyučuje soukromě hru a dobovou interpretaci na barokní a renesanční traverso.
Vyučovací jazyky: CS, FR, (DE), (EN).
Michael Posch se narodil v Klagenfurtu. Flétnu studoval na Korutanské státní konzervatoři v Klagenfurtu (diplom s vyznamenáním), na Akademii hudby a múzických umění ve Vídni (H. M. Kneihs) a na Hudební Akademii v Trossingenu (K. Boeke). Byl účasten mistrovských kursů specializovaných na středověkou a ranní barokovou hudbu u lektorů jako Frans Brüggen, Walter van Hauwe a Pedro Memelsdorff.
Michael Posch účinkoval v téměř všech zemích Evropy a Středního Východu, v Maroku, Spojených Arabských Emirátech, Iránu, Kanadě a Taiwanu. Nahrál víc než 60 CD a objevil se taky v rozhlasu a televizi, sólově a taky s ansámbly staré hudby jako Oni Wytars, Accentus Austria, Clemencic Consort, Concentus Musicus Wien (N. Harnoncourt). Věnuje se soudobé flétnové literatuře ve spolupráci s Österreichische Kammersymphoniker. V roce 1991 založil Ensemble UNICORN, který se specializuje na světskou hudbu z období 1250–1550. Se svým ansámblem získal několik ocenění za vydaná CD (v prodeji je celkem 20 titulů) a ve světové premiéře nahrál mj. hudbu z turínského kodexu, Oswalda von Wolkensteina a rakouských minnesängerů. Od roku 2014 je hudebním vedoucím a hráčem ve Vídeňském divadlu Globe Wien, které se zaměřuje na uvádění Shakespearových her.
Michael Posch vyučuje na mistrovských kursech zobcovou flétnu a starou hudbu, například na Vyšším Institutu pro Západní Hudbu v Damašku, na Královské Konzervatoři v Ammánu, Královské konzervatoři v Bruselu, Čajkovského Konzervatoři v Moskvě, Musikum Salzburg, Islandské Akademii Umění (Reykjavík), Fórum Staré Hudby ve Varšavě, ESMAE Porto, Conservatorio di Bari, a je zván jako hostující profesor na Mistrovská studia Středověké hudby na Fontys Conservatorium Tilburg (Nizozemsko). Od roku 1995 je zván za člena porot národních a mezinárodních soutěží pro zobcovou flétnu a starou hudbu, zrovna tak jako do hodnotících komisí ke zkouškám, například na HEM-CSMG v Ženevě. Od roku 1995 vyučuje zobcovou flétnu a Starou hudbu na Vídeňské Univerzitě Hudby a Umění (MUK); od roku 1998 je vedoucím oddělení Staré Hudby a od roku 2014 dekanem Hudební Fakulty. Je spoluautorem monografie Einführung in die mittelalterliche Musik (Úvod do středověké hudby).
Vyučovací jazyky: DE, EN.
Pochází z Irska, své vzdělání získala na školách v Dublinu, Londýně (Trinity College), Haagu a Bruselu. Jejími učiteli ve hře na harfu byli Susanna Mildonian a Andrew Lawrence-King. V současné době dokončuje doktorskou práci na Universitě v Leidenu, Nizozemí.
Jako sólistka vystupovala např. s Amsterdam Baroque Orchestra, American Bach Soloists, Bayerische Staatsoper, Portland Baroque Orchestra, Arion Ensemble Montreal a RTE Concert Orchestra. V roce 2014 byla pozvána k provedení Koncertu J. B. Krumpholtze s Orchestra of the Antipodes na The World Harp Congress v Sydney. To bylo poprvé, kdy byl nástroj harpe organisée představen na kongresu. Jako sólistka získala ocenění na soutěžích v Utrechtu (Utrecht Early Music Competition, 1997) a mezinárodních harfových soutěžích Nippon International Harp Competition (1996), Dutch National Harp Competition (1997).
Jako orchestrální hráčka působila jako první harfenistka v Koninklijk Concertgebouw Orkest Amsterdam a posléze byla harfenistkou RTE Concert Orchestra Ireland a spolupracovala s dalšími orchestry v Nizozemí a Německu. Maria léta spolupracovala v oblati současné hudby s MusikFabrik Köln a Remix Ensemble Porto. Premiérovala přes 50 skladeb pro sólovou harfu a harfu s ansámblem, včetně Arc Song od T. Hosakawy na Darmstadt Festival v roce 2002 s Peterem Vealem (hoboj).
Specializuje se na historické harfy, účinkuje na středověké harfy, italskou arpa doppia, španělskou arpa de dos ordenes a harpe organisée 18. století. Používá pedálovou techniku specifickou pro jednozářezovou pedálovou harfu. Vystupovala s většinou barokních souborů napříč Evropou. Maria vystupuje pravidelně v duu s houslistou Davide Montim pod jménem Arparla, specializují se na repertoár od 17. do 19. století.
Maria vyučuje historické styly, improvizaci a komorní hudbu na moderní i historické harfy. Vyučovala na Guildhall School of Music London, konzervatořích v Singapuru, Brisbane, Benátkách, Padově (2005-2008), na Hudební akademii v Krakově, Sibelius Academy v Helsinkách a Haute École de Musique v Ženevě. Je profesorkou historické harfy na konzervatoři ve Veroně v Itálii. V roce 2016 je pozvána k masterclass na Juilliard School of Music v New Yorku.
Vyučovací jazyky: EN, DE, NL, ES, IT, FR, PT.
Absolventka konzervatoří v Paříži a Bostonu Aline Zylberajch zahájila svou kariéru jako cembalistka. Později ji zájem o hudbu z konce 18. století přivedl k dobové interpretaci repertoáru na raných klavírech a různých dalších zajímavých nástrojích tohoto období. Její sólový repertoár zahrnuje hudbu Byrda, Frescobaldiho, Frobergera, francouzské cembalové školy, J. S. Bacha a jeho synů, Haydna a Mozarta, stejně jako jeho méně známých současníků. Věnuje se rovněž vokální hudbě. Účastnila se mnoha operních produkcí a ráda doprovází zpěváky, ať už v barokním repertáru nebo v písňových recitálech. Pravidelně spolupracuje s houslistkou Alice Pierot a jejím triem AnPaPié a je členem souboru „Le Parlement de Musique“ (Martin Gester).
Její nahrávky, mezi které se řadí nově objevené skladby Frobergera, kompozice Couperina, Rameaua, C. P. E. Bacha, Scarlattiho, Haydna ad., získaly řadu významných ocenění hudební kritikou (Diapason d’or, 10 de Répertoire, Choc du Monde de la Musique, Recommandé par Classica, Gramophone, Early Music Review...).
Vyučuje cembalo na Conservatoire National de Région ve Štrasburku, a je zvána k vedení mistrovských kursů ve Francii, Rakousku, Španělsku, Polsku, Německu, Mexiku, USA, Japonsku a Austrálii. Od roku 2011 je také pedagožkou Conservatoire National Supérieur de Musique v Paříži. Je zakládající členkou francouzské cembalové společnosti.
Vyučovací jazyky: EN, FR, DE, ES.
Cristián Gutiérrez se narodil v Santiago de Chile, kde studoval pod vedením Ernesta Quezady na Hudební konzervatoři Universidad de Chile. Následně obdržel stipendium k cestě do Španělska, kde jeho učiteli byli Juan Carlos Rivera (Sevilla) a Xavier Díaz-Latorre (Girona), a získal titul M. A. na Královské konzervatoři v Haagu ve třídě Joachima Helda. Účastnil se také kursů a seminářů staré hudby pod vedením Hopkinsona Smithe.
Cristián se kromě vlastního sólového CD Cifras Selectas de Guitarra pro label Carpe Diem podílel na nahrávkách více než 15 CD, včetně oceňované antologie koloniální hudby A tocar, a cantar, a baylar, a nahrával živě pro rádia v Chile, Španělsku, Francii, Anglii, Nizozemí a Portugalsku. Jako sólista a komorní hráč vystupoval společně s osobnostmi jako Monica Huggett, Bruce Dickey, Gabriel Garrido, Manfredo Kraemer, Pedro Estevan, Charles Toet, Michael Chance a Ventura Rico. Vystupoval ve více než 20 zemích Evropy a Ameriky, na Blízkém východě a v Korei.
Je uměleckým vedoucím tria La Pulsata. Od roku 2014 je profesorem na Universidad Alberto Hurtado v Santiago de Chile.
Vyučovací jazyky: ES, EN, IT, FR.
Jan Čižmář je všestranný umělec zabývající se hrou na historické drnkací nástroje. Se soubory jako např. Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra of the Eighteenth Century, Rotterdam Philharmonic Orchestra či Capella Cracoviensis a pod dirigenty jako Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet–Séguin či Christina Pluhar pravidelně účinkuje v Evropě, Asii a USA. Vystupuje také jako sólista s barokním a renesančním repertoárem. Pod jeho uměleckým vedením působí soubor Plaisirs de Musique.
Po ukončení studia hry na kytaru a muzikologie v rodném Brně odešel do Londýna studovat na Royal College of Music, kde se začal věnovat hře na loutnu ve třídě Jakoba Lindberga. Ve studiu pokračoval na Královské konzervatoři v Haagu, kde jeho učiteli byli Nigel North, Joachim Held, Mike Fentross a Christina Pluhar.
Byl zakladatelem a šéfredaktorem českého kytarového časopisu Kytara a pravidelně přispívá i do dalších hudebních periodik. Intenzivně se také věnuje ediční a badatelské činnosti v oblasti staré hudby.
Jan Čižmář vyučoval hru na loutnu a příbuzné nástroje na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katowicích v Polsku, v současnosti působí na JAMU v Brně a na Akademii staré hudby při FF MU v Brně. Pravidelně vyučuje na kursech a masterclass v Evropě i zámoří.
Vyučovací jazyky: CS, EN, PL, DE, (FR).
Petr Wagner studoval hru na violoncello na Pražské konzervatoři, muzikologii na Univerzitě Karlově v Praze a na Royal Holloway University of London. Hru na violu da gamba studoval nejprve u Richarda Boothbyho v Londýně, posléze u Jaapa ter Lindena na Akademie für Alte Musik v Drážďanech. Svá studia violy da gamba završil pod vedením Wielanda Kuijkena na Královské konzervatoři v Haagu.
Jako sólista, komorní a continuový hráč vystoupuje na mnoha evropských a světových pódiích a festivalech (Queen Elizabeth Hall/Southbank Early Music Series London, Festival Île-de-France, Festival Art et Spiritualité (Troyes/Francie), Mexico City Shakespearean Festival, Pražské jaro, Festival Mitte Europa, Forum Musicum Wrocław, Concentus Moraviae aj.), a spolupracuje s vynikajícími osobnostmi, jakými jsou např. Jacques Ogg, Andrew Parrott, Konrad Junghänel, Sirkka-Liisa Kaakinen, Shalev Ad-El, Wilbert Hazelzet, Philip Pickett a se soubory New London Consort, Capella Cracoviensis, Musicians of The Globe, Concerto Palatino, Orfeo Orchestra, Collegium 1704, Solamente naturali, Musica Florea aj.
V roce 1998 založil Petr Wagner Ensemble Tourbillon, jehož aktivity se zaměřují na komorní i orchestrální tvorbu evropského baroka a ranného klasicismu 17. a 18. století.
Petr Wagner má na svém kontě sólová CD, které si bez výjimky získaly nadšené kritiky po celém světě. Jeho nahrávky kompletních Piéces de Viole Charlese Dollé a komorních skladeb českého barokního skladatele Gottfrieda Fingera řadí kritika mezi celosvětově nejvýznamnější nahrávky literatury pro violu da gamba. V roce 2011 vydal prestižní label ACCENT ve světové premiéře jeho nahrávku Piéces de Viole Rolanda Maraise, která se okamžitě setkala s nadšením odborné kritiky i posluchačů (Choc du mois / CLASSICA, Diapason, atd.). Na začátku roku 2013 vyšlo u téhož vydavatelství CD „Gottfried Finger: The Complete Music for Viola da Gamba Solo“.
Petr Wagner vyučoval violu da gamba na Hudební akademii ve Wroclawi, v současné době působí m.j. na Akademii staré hudby v Brně.
Vyučovací jazyky: CS, EN, DE.
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
33 | celkem | 28 | Česko |
---|---|---|---|---|
3 | Slovensko | |||
1 | Polsko | |||
1 | Německo | |||
Věk aktivních účastníků | 48 | Nejstarší účastník | ||
28 | Průměrný věk účastníků | |||
24 | Věkový medián účastníků | |||
16 | Nejmladší účastník |
Počet aktivních účastníků na kurs |
47 | celkem | 30 | Bučovice |
---|---|---|---|---|
35 | Kunín | |||
(18 | Bučovice + Kunín) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
47 | celkem | 27 | Česko |
6 | Slovensko | |||
6 | Polsko | |||
4 | Rakousko | |||
2 | Mexiko | |||
1 | Německo | |||
1 | Švýcarsko | |||
Věk aktivních účastníků | 70 | Nejstarší účastník | ||
29 | Průměrný věk účastníků | |||
26 | Věkový medián účastníků | |||
19 | Nejčastější věk účastníků | |||
15 | Nejmladší účastník |
Počet aktivních účastníků na kurs |
52 | celkem | 25 | Bučovice |
---|---|---|---|---|
35 | Kunín | |||
(8 | Bučovice + Kunín) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
52 | celkem | 33 | Česko |
4 | Německo | |||
3 | Francie | |||
3 | Slovensko | |||
2 | Polsko | |||
2 | Itálie | |||
1 | Rakousko | |||
1 | Švýcarsko | |||
1 | Švédsko | |||
1 | Maďarsko | |||
1 | Ukrajina | |||
Věk aktivních účastníků | 56 | Nejstarší účastník | ||
28 | Průměrný věk účastníků | |||
26 | Věkový medián účastníků | |||
22 | Nejčastější věk účastníků | |||
13 | Nejmladší účastník |
Počet aktivních účastníků na kurs |
35 | celkem | 11 | Bučovice |
---|---|---|---|---|
28 | Kunín | |||
(4 | Bučovice + Kunín) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
35 | celkem | 24 | Česko |
4 | Polsko | |||
3 | Rakousko | |||
2 | Slovensko | |||
1 | Německo | |||
1 | Maďarsko | |||
Věk aktivních účastníků | 72 | Nejstarší účastník | ||
31 | Průměrný věk účastníků | |||
29 | Věkový medián účastníků | |||
40 | Nejčastější věk účastníků | |||
14 | Nejmladší účastník |
Počet aktivních účastníků |
52 | celkem | 30 | za jeden kurs (≤4 dny) |
---|---|---|---|---|
22 | za oba kursy (≥5 dní) | |||
Počet aktivních účastníků dle země pobytu |
52 | celkem | 28 | Česko |
6 | Polsko | |||
3 | Slovensko | |||
3 | Rusko | |||
2 | Rakousko | |||
2 | Německo | |||
2 | Španělsko | |||
2 | Chile | |||
2 | Spojené státy | |||
1 | Kanada | |||
1 | Maďarsko | |||
Věk aktivních účastníků | 57 | Nejstarší účastník | ||
30 | Průměrný věk účastníků | |||
25 | Věkový medián účastníků | |||
22 | Nejčastější věk účastníků | |||
16 | Nejmladší účastník |
Výuka a akce | Lekce minut | Účast- níci | ||
---|---|---|---|---|
Hlavní obory | Loutny ad. | 50 | × 40 | 14 |
Cembalo | 49 | × 40 | 10 | |
Viola da gamba | 34 | × 40 | 7 | |
Harfa | 34 | × 40 | 4 | |
Sólový zpěv | 31 | × 40 | 8 | |
Zobcová flétna | 27 | × 40 | 7 | |
Traverso | 9 | × 40 | 2 | |
Housle | 4 | × 40 | 1 | |
Speciání obory | Recitar cantando | 7 | × 60 | 15 |
Couperin a jeho doba | 9 | × 60 | 14 | |
Forqueray a jeho doba | 10 | × 40 | 8 | |
Vivaldi concerti | 3 | × 80 | 4 | |
Improvizace | 4 | × 120 | 13 | |
Hudba a pohyb | 4 | × 120 | 8 | |
Ensemble@5 | 42 | × 60 | 47 | |
Další akce | Přednášky | 2 | ~42 | |
Koncerty | 4 | ~350 |
Mapu obce Kunín naleznete zde. (Dům č. 1 = zámek, č. 190 a 193 = internát, č. 191 = fara).
Hranice na Moravě (Eurocity Praha – Ostrava – Žilina) | 30 km | západně |
Studénka (trať 270 Česká Třebová – Přerov – Bohumín) | 12 km | severozápadně |
Suchdol nad Odrou (trať 270) | 6 km | severozápadně |
Zastávka Zdravotní středisko (linka Suchdol nad Odrou – Nový Jičín) | 1200 m | jižně |
Zastávka U kovárny (Ostrava – Studénka – Nový Jičín & Fulnek – Nový Jičín) | 200 m | jižně |
Pořadatelem akce je:
Hudební lahůdky, z. s. Cacovická 729/50 614 00 Brno-Husovice IČO: 22719458 Předseda: Jan Čižmář |
E-mail: kontakt@hudebnilahudky.cz Tel.: +420 606 222 416 Web: www.hudebnilahudky.cz ![]() |
Letní kurs interpretace staré hudby je akreditovaným programem v systému DVPP MŠMT pod č. j. 6523/2015–1–266.
Letní kurs interpretace staré hudby se koná pod záštitou hejtmana Moravskoslezského kraje prof. Ing. Iva Vondráka, CSc.
Za ochotu a milou spolupráci děkujeme zámku Kunín (pan kastelán Jaroslav Zezulčík, muzeum Novojičínska), farnosti Kunín (Mons. Dr. Alois Peroutka), ostravsko-opavské diecézi (pan organolog Jiří Krátký), restauraci U dobré hraběnky a správě Školního zemědělského podniku Nový Jičín při VFU Brno.